Volledig scherm
© Vanity Fair

Koningin Máxima schittert op Spaanse cover Vanity Fair

Koningin Máxima siert de cover van het augustusnummer van de Spaanse editie van Vanity Fair. De glossy heeft ook een achtergrondverhaal over onze koningin gepubliceerd. ,,Máxima is maximaal. Het geheim van de meest populaire koningin van Europa'', is te lezen op de cover.

De coverfoto is van de hand van Erwin Olaf en komt uit de reeks portretten die vorig jaar werden gemaakt ter gelegenheid van de vijftigste verjaardag van koning Willem-Alexander. Het gaat om een nog niet eerder gepubliceerd beeld waarop Máxima's haar deels voor haar ogen hangt.

Het is niet de eerste keer dat Máxima de cover van Vanity Fair haalt in Spanje. In 2013 was het ook raak, en ook toen ging het om een foto van Erwin Olaf.

Volledig scherm
© RVD
Volledig scherm
© RVD - Erwin Olaf
  1. Een tournee zit er voor Blind Date niet in, best zonde
    PREMIUM
    Recensie

    Een tournee zit er voor Blind Date niet in, best zonde

    Natuurlijk, iedereen in de zaal weet het. De twee acteurs die deze voorstelling over twee ex-geliefden gaan spelen, zijn zelf ooit getrouwd geweest. En dan heet de ene hoofdpersoon in Blind Date ook nog Katja, net als Katja Schuurman zelf. Voor zover het al ongemakkelijk zou kunnen worden: Schuurman en Thijs Römer tackelen dit gegeven vakkundig nog voordat ze beginnen. Ze spreken de zaal toe, waarbij ze hun gezamenlijke liefdesverleden benoemen en er bij wijze van grap aan toevoegen dat elke overeenkomst met de realiteit berust op toeval. Die inleiding leidt ertoe dat de bezoeker zich nog net even extra inspant in zijn poging om te vergeten dat hier op het podium twee (van tv en film) bekende Nederlanders acteren. Zeker in het geval van Schuurman, die vooral ook veel presentatiewerk op tv verricht, is dat losmaken niet zo eenvoudig. Of zoiets lukt, ligt uiteindelijk aan de spelers zelf. In Blind Date, een bewerking van de film die regisseur Theo van Gogh in 1996 maakte, draait het om Pom (Römer) en Katja, die bij een verkeersongeluk hun 3-jarige dochtertje verloren. Hun relatie is onder dat drama bezweken, niettemin proberen ze wanhopig samen tot verwerking te komen en daarmee nader tot elkaar. Hun werkwijze daarbij: blind dates met elkaar organiseren via contactadvertenties. Elke ontmoeting begint met een nieuwe kennismaking, maar het doel bereiken blijkt lastiger dan gehoopt.