Luiaards van HoyHoy meest irritante commercial van 2014

VideoDe reclame met luiaards van verzekeringsvergelijkingssite HoyHoy is door de kijkers en site-bezoekers van consumentenprogramma Radar uitgeroepen tot de meest irritante commercial van 2014. Het gaat om het filmpje waarin zorgconsumenten worden vergeleken met  de dieren die uit zijn op zinloze cosmetische ingrepen als nagelverlenging en vachttransplantatie. Het bedrijf kreeg voor de reclame de ludieke prijs de Loden Leeuw.

De Loden Leeuw voor de 'meest irritante BN'er in een reclame' gaat dit jaar naar Tim en Tom Coronel voor hun filmpje voor autoverzekeraar Allsecur, zo werd vanavond in Radar bekendgemaakt.

Tim en Tom Coronel winnen met 38 procent van de stemmen ruim van Roy Donders, die voor Jumbo in zijn juichpak stond. Hij kreeg 23 procent van de stemmen. De commercial van Tim en Tom Coronel wordt vooral irritant gevonden vanwege de respectloze wijze waarop de twee de plaatselijke bibliotheek binnen scheuren in hun auto. Boekenkasten vallen om en de bibliothecaresse komt met de schrik vrij: diverse kijkers vragen zich af wat de lol hiervan is.

Bij Hoyhoy.nl vallen kijkers over het feit dat zorgconsumenten worden vergeleken met luiaards die uit zijn op zinloze cosmetische ingrepen (nagelverlenging, vachttransplantatie). Een woordvoerder van Hoyhoy.nl ontkende in de uitzending dat consumenten hiermee vergeleken worden, maar erkent dat het filmpje gebaseerd is op het gedrag van consumenten die wat betreft verzekeringen afsluiten gemakzuchtig zijn. Hoyhoy.nl kreeg 34% van de stemmen. Strato werd  nummer twee met 28% van de stemmen: een vervelend nagesynchroniseerde persiflage van een persiflage.

Andere genomineerde irritante BN'ers waren Gerard Joling en Jort Kelder voor hun belabberd geacteerde dialogen in een reclame voor autoverhuurder Sixt, Chantal Jansen in een tuttig spotje van wasverzachter Robijn en Jeroen van Koningsbrugge die de mannen- en vrouwenrollen voor zijn rekening nam in een reclameboodschap van verhuurder Overtoom.

Fonq, Gaslicht.com, Specsavers en Strato waren de andere genomineerde irritante spotjes.

poll

Onbekende Duncan Laurence namens Nederland naar Tel Aviv

Onbekende Duncan Laurence namens Nederland naar Tel Aviv

  • Goede zet (53%)
  • Daar snap ik niets van (47%)
11072 stemmen