Volledig scherm
Meghan Markle. © Getty Images

Meghan Markle huurt PR-bureau Weinstein en Jackson in om imago op te vijzelen

Meghan Markle (38), de vrouw van de Britse prins Harry, heeft adviseurs ingehuurd om haar imago op te poetsen. Sinds zij Hollywood verruilde voor een leven aan het Britse hof, is er een constante stroom aan kwalijke geruchten, kwetsende roddels en negatieve krantenkoppen. 

Meghan Markle klopte volgens de Britse media achter de rug van Buckingham Palace aan bij Sunshine Sachs, een gerenommeerd PR-bedrijf uit Hollywood, wiens klanten tot de groten der aarde behoren. Zoals Michael Jackson en Harvey Weinstein, twee beruchte beroemdheden die heel wat kritiek hebben gekregen. Het bedrijf is dan ook één van de beste op het gebied van crisisbeheersing en het beperken en herstellen van imagoschade. Sunshine Sachs heeft Markle al eens eerder vertegenwoordigd, toen ze nog actrice was bij de serie Suits. Meghan hoopt nu dat het bedrijf haar kan helpen de vele onwaarheden en misvattingen over haar de kop in te drukken. 

Meghan ligt regelmatig onder vuur. Van het prijskaartje van 2,6 miljoen euro voor de renovatie van hun woning, over het verbreken van de banden met haar vader Thomas en de rest van haar familie, tot commentaar op het gebruik van een privéjet en de vermeende ruzie tussen haar en Kate Middleton: het lijkt er op dat Markle voor haast alles wat ze doet wordt neergesabeld door de media en het Britse volk.

(lees verder onder de foto)

Volledig scherm
Meghan Markle. © Getty Images

Golf van verbazing

Daar moet Sunshine Sachs nu verandering in brengen. De vrouw van prins Harry is naar verluidt al jaren bevriend met Keleigh Thomas Morgan, de baas van het PR-bureau. Meghan zou al haar vertrouwen in haar handen hebben gelegd, in de hoop dat zij het tij na de schadelijke controverses van de afgelopen maanden kan doen keren.

Op het personeel van de koninklijke familie zou de hertogin al lang niet meer kunnen rekenen. De beslissing om in zee te gaan met Sunshine Sachs heeft naar verluidt een golf van verbazing veroorzaakt onder de staf, die geen goed woord overhebben voor de hele situatie. ,,Dat je een bedrijf uit Hollywood inhuurt om je te laten vertegenwoordigen, terwijl je een lid van de koninklijke familie bent, is op zijn minst gezegd onorthodox’’, klinkt het. ,,De hoge ambtenaren binnen de koninklijke staf zijn de laatste maanden verbijsterd over het feit dat Harry en Meghan de adviezen van hun eigen, zeer professionele team blijven negeren, maar in plaats daarvan wel zullen luisteren naar buitenstaanders uit Amerika.’’

Het is niet bekend hoeveel Sunshine Sachs betaald krijgt voor hun opdracht. 

  1. Onbegrip over DWDD-betoog over ouderwets en te weinig divers Friends

    Onbegrip over DWDD-be­toog over ouderwets en te weinig divers Friends

    Komende week is het precies 25 jaar geleden dat de legendarische serie Friends begon; reden genoeg voor De Wereld Draait Door om aandacht te besteden aan de reeks. Adra Kaya van Yung DWDD ging langs bij mediawetenschapper Dan Hassler-Forest van de Universiteit Utrecht en die stelde dat Friends in 2019 niet meer kan. Op sociale media heerst veel onbegrip over zijn betoog: ‘Heeft deze vent überhaupt ooit Friends gekeken?’