Ollolai-winnaars Marije en Ovan emigreren noodgedwongen terug naar Nederland
Marije Graafsma (30) en Ovan Abdullah (32), het stel dat in 2018 het RTL4-programma Het Italiaanse Dorp: Ollolai won, woont niet langer in Italië. De Utrechtse ontwerpers liepen tegen zoveel regelgeving op, dat ze niet anders konden dan terugkeren naar Nederland.
In de RTL-show kregen Nederlandse stellen de kans om het Sardijnse gehucht Ollolai nieuw leven in te blazen en een eigen bedrijfje op te zetten. Marije en Ovan wonnen de hoofdprijs van 20.000 euro met de oprichting van hun modelabel Amkina in combinatie met een bed & breakfast.
Van het realiseren van hun Italiaanse droom kwam echter weinig terecht. Zo kwam er aan het geregel bij de gemeente geen einde. ,,Je werd keer op keer teleurgesteld. Ons modebedrijf stond on hold, want we wilden ons atelier in Nederland pas naar Italië halen als alles hier geregeld was. ‘Domani, domani’, zeiden ze maar. Maar ook ‘morgen, morgen’ kwam het er niet’’, vertelt Marije in een interview met deze site.
Afgelopen december beslisten ze terug te gaan naar Nederland, en wel naar het Friese Heerenveen, waar ze een woon- en winkelpand kochten. ,,We hebben keihard gewerkt en kosten gemaakt, ja, maar we hebben daar zo veel voor teruggekregen. We hebben vrienden gemaakt, met hart en ziel geprobeerd werk te creëren voor mensen in het dorp - die daar ook van hebben geprofiteerd - en genoten van de levensstijl. Zoals een buurman die bijna elke dag verse groente kwam brengen en ook nemen mensen écht de tijd voor elkaar, waardoor je soms de hele dag bezig bent met koffie drinken met mensen in de buurt. Dat gaan we erg missen.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM6
Hoe ontstaat MS? ‘Meeste mensen krijgen eerste verschijnselen rond hun 30ste’
-
Songwriter monsterhit Firestone: ‘Arjen Lubach had geen aandeel’
Presentator Arjen Lubach (43) heeft niet meegeschreven aan de wereldhit Firestone. Dat zegt Martijn Konijnenburg, de Nederlandse songwriter die zijn naam aan het nummer verbond. Konijnenburg: ,,Het verhaal dat ik Lubach ‘genaaid’ zou hebben, klopt niet. Het is tijd dat mensen mijn kant horen.” -
Voor Ollolai-winnaars Marije en Ovan is het avontuur nog láng niet voorbij
De 28-jarige Marije Graafsma en haar vriend Ovan Abdullah (30) zijn nog steeds een beetje overdonderd door hun winst in het RTL-programma Ollolai, het Italiaanse Dorp. ,,We hebben gisteren met vrienden de finale gekeken, en alles kwam weer helemaal terug. Het voelt allemaal nog erg onwerkelijk." -
PREMIUMMet video2
Klushuis werd gemiddeld 111.000 euro meer waard, maar is het nu nog de moeite?
Een oud huis kopen, opknappen en vervolgens met veel winst weer doorverkopen. Dat doen onervaren klussers in het nieuwe televisieprogramma De moeite waard?!. Maar is het ‘flippen’ van een huis in deze tijd, met dalende huizenprijzen en hoge rentes, nog wel rendabel? -
Fashionkoppel Marije en Ovan wint vetpot Ollolai
Fashiondesigners Marije Graafsma (28) en Ovan Abdullah (30) mogen zich de winnaars van het RTL4-programma Ollolai, het Italiaanse Dorp noemen. De twee schrijven 20.000 euro op hun rekening bij en zijn sinds gisteren officieel ereburgers van het dorpje op Sardinië.
-
HBO-dramaserie Succession sluit af met recordaantal kijkers
-
-
-
17
Leerplichtzaak tegen André Hazes en Monique Westenberg
Er loopt een leerplichtzaak tegen André Hazes en Monique Westenberg. Dat bevestigt het Openbaar Ministerie (OM) van Rotterdam na berichtgeving van Yvonne Coldeweijer. Details over de zaak zijn niet bekend, maar volgens Coldeweijer draait het om een vakantie buiten de schoolvakantie om. -
PREMIUM22
Allerlaatste dag voor de acceptgiro. Maar je hoeft niet, zoals velen denken, per se online te bankieren
Vandaag is de laatste dag dat banken nog acceptgiro’s verwerken. Vanaf morgen is de betaalmethode definitief verleden tijd. Waarom verdwijnt de acceptgiro en wat zijn andere opties? Dat vragen we aan Berend Jan Beugel van de Betaalvereniging en Jurriën Beerda van ouderenorganisatie ANBO. ,,Veel consumenten realiseren zich niet dat er ook een alternatief is.”