Op1 verslaat Eva Jinek opnieuw in kijkcijferbattle
VIDEOOp1, de nieuwbakken talkshow van de NPO, heeft opnieuw meer kijkers getrokken dan de talkshow van Eva Jinek op RTL 4. Het gaat voor de tweede keer op rij om een nipte winst. Keken er 940.000 mensen naar Op1, Jinek trok 904.000 kijkers. Daarmee staan de programma's op de negende en tiende plaats van de best bekeken programma's, meldt de Stichting Kijkonderzoek.
Delen per e-mail
Jinek gaf gisteren in haar eigen show toe dat ze de eerste uitzending van Op1, dat wordt gepresenteerd door wisselende duo's, niet had teruggekeken. Gisteren was het de beurt aan Tijs van den Brink en Giovanca Ostiana.
,,Nee, ik ben net aan het begin van mijn nieuwe seizoen", aldus Jinek, die is overgestapt van de NPO naar RTL. ,,Ik voel druk om te presteren, maar ik probeer mij vooral te concentreren op mijn eigen werk. Oprah is mijn grote heldin, die zegt 'always run your own ways'. Ik gun het mijn collega's dat het goed met ze gaat. Het is goed voor de kijker, maar ik focus op mijn eigen werk.”
Jinek verloor maandag nipt de strijd om de kijker; Op1 met Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra trok 100.000 kijkers méér. RTL vervroegde het programma van Jinek gisteren; de latenighttalkshow begint nu om 22.15 uur. De NPO heeft besloten het reclameblok voorafgaand aan Op1 voorlopig weg te laten, om het kijken naar het nieuwe programma aantrekkelijker te maken.
Kijkcijfer top 5
1. Het Achtuur Journaal: 2 miljoen
2. Het Zesuur Journaal: 1,4 miljoen
3. De Slimste Mens: 1,4 miljoen
4. Een Vandaag: 1,2 miljoen
5. DWDD: 1,2 miljoen
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Thuiswerkers bespied met gluurapparatuur: ‘Je zou je mensen ook gewoon kunnen vertrouwen’
Psycholoog Thijs Launspach is stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: gluurapparatuur. -
PREMIUMAngela kijkt tv
Dijkstra en Veenhoven zijn ergens in 2021 vast op elkaar ingespeeld
Journaliste Angela de Jong schrijft vijf keer per week een column over wat haar opvalt op televisie. -
Schrappen reclame vóór Op1 kostte geen geld, maar blijft wel eenmalige truc
Dat er gisteravond speciaal voor de nieuwe talkshow Op1 een reclameblok werd opgeofferd, zorgt niet voor financiële schade. Dat zegt Ster-directeur Frank Volmer. De reclames worden bijvoorbeeld op een ander moment uitgezonden. ,,Maar vanavond komt er wel een blok voor.” -
PREMIUMAngela kijkt tv
Durf ik het aan om over Jinek te beginnen?
Journaliste Angela de Jong schrijft vijf keer per week een column over wat haar opvalt op televisie. -
Koken & Weten
Is decaf (on)gezonder dan gewone koffie?
In de rubriek Koken & Weten duikt gezondheidsjournalist Tijn Elferink in een voedingsonderwerp waar verwarring over bestaat. Dit keer: is decaf koffie gezonder?
-
PREMIUM
Zo voed je je kind financieel op: 'Het helpt om een zakgeldcontract op te stellen’
Praten over geld, het blijft ongemakkelijk. Zelfs met onze eigen kinderen. Ouders zitten dus vaak met vragen over zakgeld: wanneer ermee te beginnen, wanneer geef je ‘opslag’, wat kun je doen als je een samengesteld gezin hebt, en mogen grootouders ook een centje geven? Ouders hebben de meest uiteenlopende vragen, die we voorleggen aan zakgeldexpert Annelou Van Noort. ,,Het is belangrijk dat je luistert naar je buikgevoel.” -
Video
Veenhoven en Dijkstra maken debuut in Op1: ‘Verfrissend en leuk’
Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra hebben gisteravond hun presentatiedebuut gemaakt in Op1, de nieuwe latenighttalkshow van de NPO. Het kersverse duo lag op sociale media onder een vergrootglas en kon rekenen op veel reacties, zowel positief als negatief. ‘Ze hebben nog niet bijzondere chemie, maar dit heeft potentie’, is een greep uit de reacties. -
VIDEO
Op1 wint nipt de eerste slag om de talkshowkijker van Jinek
De nieuwe talkshow Op1 heeft gisteravond nipt meer kijkers getrokken dan het praatprogramma van Eva Jinek op RTL4. Op1, gisteravond gepresenteerd door het duo Willemijn Veenhoven en Erik Dijkstra werd door 1.092.000 kijkers gezien, Jinek moest het met bijna 100.000 minder doen: 999.000.