Marieke Elsinga voor Qmusic
Volledig scherm
Marieke Elsinga voor Qmusic © ANP Kippa

Qmusic verslaat Radio 2 en is nu marktleider

Qmusic is voor het eerst met ruime cijfers marktleider. De zender was al een tijdje de grootste in de commerciële doelgroep, maar is nu ook in de algehele doelgroep koploper. In de meetperiode over augustus en september scoorde Qmusic een marktaandeel van 11,9 procent en gaat daarmee NPO Radio 2 voorbij, meldt Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).

  1. Ruim 2,7 miljoen kijkers voor spektakelrace Formule 1

    Ruim 2,7 miljoen kijkers voor spektakel­ra­ce Formule 1

    Een groot deel van televisiekijkend Nederland heeft gisteravond gekeken naar de een-na-laatste Formule 1-race van het seizoen. De chaotische Grote Prijs van Saudi-Arabië, waarin Max Verstappen tweede werd achter zijn grote rivaal Lewis Hamilton, trok via Ziggo Sport ruim 2,7 miljoen kijkers, onder wie ruim een miljoen via Ziggo Sport Select. De race was daarmee ruimschoots het best bekeken programma van de dag, meldt Stichting KijkOnderzoek (SKO).