Volledig scherm
PREMIUM
Sandra Schuurhof © Nick van Ormondt - SBS

Sandra Schuurhof laat in royaltyshow ‘de achterkant van het paleis zien’

Voor Sandra Schuurhof kon al het royaltynews afgelopen week niet op een beter moment komen. De koningshuisdeskundige van SBS6 presenteert vanavond de eerste aflevering van haar programma Hart van Oranje. ,,Harry en Meghan, dat is wel koren op de molen.”

Een week geleden was Sandra Schuurhof (48) al even in Londen om zo actueel mogelijk te kunnen zijn in haar nieuwe programma Hart van Oranje. Maar toen de Britse prins Harry en zijn vrouw Meghan woensdagavond bekendmaakten afstand te nemen van de koninklijke familie, moést ze dit weekend wel opnieuw in het vliegtuig stappen. ,,We willen wel zo dicht mogelijk op de actualiteit zitten”, vertelt de koningshuisdeskundige. ,,Dit komt wel heel goed uit, zo met de start van het programma. In januari starten de royals juist meestal rustig op.”

Het idee voor Hart van Oranje werd afgelopen zomer geboren. ,,Ik wil de achterkant van het paleis laten zien, zonder het sprookje door te prikken”, zegt Schuurhof, die al bijna twintig jaar als koningshuisverslaggever werkt. Eerst voor RTL Nieuws en RTL Boulevard, later voor Hart van Nederland en Shownieuws. ,,Normaal gesproken kan ik bij reportages veel leuke wetenswaardigheden niet kwijt. Daarin volg je vooral de bal.” Bij de programmadirectie van SBS6 waren ze enthousiast, ze mocht een pilot maken. Nu komt er een wekelijkse serie van twee maanden, elke dinsdag om 21:30 uur. ,,We hebben de vrije hand gekregen, daar spreekt een enorm vertrouwen uit.”

  1. Na ‘Paltrow’s vaginageur’ nu ook ‘penisgeurkaars’ als  statement tegen loonkloof

    Na ‘Paltrow’s vaginageur’ nu ook ‘penisgeur­kaars’ als statement tegen loonkloof

    Vorige week bracht Gwyneth Paltrow’s lifestylemerk Goop een kaars op de markt die zou ruiken naar Gwyneth’s vagina. Taxi, een Canadees reclamebureau, kwam op de proppen met een variant die ruikt naar, jawel, penis. De kaars is qua uiterlijk identiek aan die van Gwyneth maar kost toch 33 procent meer. Daarmee wil het bedrijf de loonkloof aankaarten die er nog steeds tussen mannen en vrouwen bestaat.