Jaap Reedijk
Volledig scherm
PREMIUM
© Jaap Reedijk

Slappe lach om slapstick: ‘Even een uur niet bezig zijn met het gezeik om je heen’

Slapstick als kunstvorm kwam exact een eeuw geleden op, na de Eerste Wereldoorlog en de Spaanse griep. Ook in de huidige ellendige tijden wordt in Nederlandse theaters geproest om slapstick, van de formatie Släpstick. Ook al is het maar met dertig man. ,,Even een uur niet bezig zijn met het gezeik om je heen.’’

  1. Albert Heijn slaat terug in Oranje-rel: juichcape van Jumbo nu ook in hun reclame

    Albert Heijn slaat terug in Oran­je-rel: juichcape van Jumbo nu ook in hun reclame

    Albert Heijn heeft met een reclame gereageerd op de rel die eerder deze week ontstond rond de commercial van concurrent Jumbo. De KNVB probeerde tevergeefs om de EK-reclame van die supermarktketen van de televisie te krijgen, dan wel te laten aanpassen. De spot met de Snollebollekes en de populaire juichcape was volgens de voetbalbond te veel gelinkt aan het EK, terwijl de Albert Heijn een officiële partner is.
  2. Reacties op versoepeling maatregelen: attractieparken en musea ‘superblij’, onbegrip bij horeca

    Reacties op versoepe­ling maatrege­len: attractie­par­ken en musea ‘superblij’, onbegrip bij horeca

    Het kabinet versoepelt enkele coronamaatregelen. Het openbare leven kan weer langzaam op gang komen nu onder meer musea, bibliotheken, zwembaden, theaters, bioscopen en pretparken weer open mogen. Wel blijven cafés en restaurants dicht en wordt er geadviseerd Sinterklaas vooral thuis, in klein gezelschap en op verschillende dagen te vieren. De boodschap van premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge wordt met gemengde gevoelens ontvangen.