Tele2 krijgt Loden Leeuw voor meest irritante reclame

VideoDe reclame van Tele2 is volgens kijkers van het consumentenprogramma Radar de meest irritante reclame. Dat werd in de uitzending van vanavond bekendgemaakt. De reclame kreeg 48 procent van de stemmen. Jan Smit werd uitgeroepen tot de meest irritante BN'er in een reclame.

Volledig scherm
Jan Smit © Screenshot Pearl

Het telecombedrijf nam de prijs in ontvangst, maar gaf aan zelf tevreden te zijn over de reclame. ,,Ook heel veel mensen vinden het wél leuk." In de commercial is de rapformatie De Jeugd van Tegenwoordig te zien als 3 mannen op leeftijd. Ze zijn in de weer met hun telefoon en bezigen de slogan 'niet omdat het moet, maar gewoon omdat het kan'. Andere genomineerde reclames waren Airwick, Tuc, Leenbakker en Beter Bed.

Jan Smit
De prijs voor de meest irritante BN'er in een reclame ging naar Jan Smit (Pearle). Hij gaf aan trots te zijn dat hij het beeldje kreeg. ,,Als je meedoet, wil je winnen." Presentatrice Antoinette Hertsenberg vond die opmerking misplaatst omdat de zanger hiermee de klachten van kijkers daarmee niet serieus neemt.

De Volendammer liet met 33 procent van de stemmen onder anderen Ruben Nicolai (Youfone) en René Froger (XLS Medical) achter zich. In de categorie BN'ers waren ook Frans Bauer (Robijn) en Anita Witzier (Stella fietsen) in de race.

De Loden Leeuw wordt sinds 2008 uitgereikt door het TROS-programma Radar. Vorig jaar won Tui en was Adelheid Roosen de meest irritante BN'er.