Volledig scherm
PREMIUM
© Annemieke van der Togt

Tim Hofman scoort hit met YouTube-programma BOOS

onlineTim Hofman, ja die van BNN en de spraak­makende L'HOMO-cover, heeft een hit te pakken. Zijn YouTube-programma BOOS scoort als een tierelier. Honderd­duizenden jongeren bekijken de wekelijkse filmpjes.

Volledig scherm
© Annemieke van der Togt
Quote

We gaan niet verbeten allerlei mensen boos maken

Tim Hofman

Het idee is vrij overzichtelijk: een jongere is boos en Tim Hofman (28) gaat het probleem proberen op te lossen. Dan kan het gaan om een telefoon die is stukgevallen in de kluisjes van Walibi of iemand met kanker die zijn schoolopleiding niet mag afmaken.

Op zich allemaal niet zo spannend, maar het lijkt erop dat Hofman met BOOS - voor de wat ouderen verwijst de titel ook nog eens naar het eerste programma van BNN-oprichter Bart de Graaff - precies de juiste toon te pakken heeft om jongeren online te bereiken. Het programma heeft een soort lichtheid, iets speels, dat perfect werkt op de enige mediaplek waar jongeren nog rondhangen de komende jaren. Hofman, die recent opviel omdat hij zoenend met mede-BNN-presentator Jan Versteegh de voorkant van glossy L'HOMO sierde, speelt een beetje met de tv-wetten en zet een universum neer waarin niet alles even serieus is.

Voorbeeldje:  als een meisje uitlegt dat haar telefoon onherstelbaar is beschadigd in dat kluisje bij pretpark Walibi,  dan stappen ze samen een telefoonwinkel binnen. Daar legt de verkoper uit dat de telefoon inderdaad zwaar beschadigd is en dat herstel vrij prijzig wordt. Na dat verhaal zegt Hofman zoiets als: 'Bedankt, jij hebt er natuurlijk ook niets mee te maken, maar we hadden even een telefoondude nodig.'

Nog een voorbeeld. Bij een ander BOOS-filmpje over doorzichtige, verplichte T-shirts om in te sporten op school, zegt Hofman tegen het meisje dat het verhaal uitlegt: 'Wil je even wat zachter praten, want ik heb een kater...'

poll

Welke reclame wint de Gouden Loeki 2018?

Welke reclame wint de Gouden Loeki 2018?

  • Lidl (19%)
  • AH (3%)
  • Jumbo (32%)
  • Plus (14%)
  • Calvé pindakaas (6%)
  • Heineken (2%)
  • Staatsloterij (16%)
  • Dierenbescherming (4%)
  • Nationaal Comité 4 en 5 mei (1%)
  • McDonald's (2%)
19397 stemmen