Populaire Youtubers nemen de Golden Playbutton in ontvangst tijdens het VEED festival
Volledig scherm
Populaire Youtubers nemen de Golden Playbutton in ontvangst tijdens het VEED festival © ANP Kippa

YouTubers Furtjuh, Enzoknol grote winnaars VEED Awards

VideoYouTubers Furtjuh en Enzoknol zijn de grote winnaars geworden bij de uitreiking van de VEED Awards. De uitreiking vond plaatst in Amsterdam tijdens het VEED festival. De fans mochten bepalen wie er met de awards vandoor gingen.

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Oud-schaakster klaagt Netflix aan wegens ‘seksistische’ uitspraak in The Queen’s Gambit

    Oud-schaakster klaagt Netflix aan wegens ‘seksisti­sche’ uitspraak in The Queen’s Gambit

    Voormalig schaakster Nona Gaprindashvili heeft Netflix voor maar liefst vijf miljoen dollar aangeklaagd wegens ‘kleinerende’ en ‘seksistische’ uitspraken in de hitserie The Queen’s Gambit. In een van de scenes wordt gesteld dat Gaprindashvili, nu 80 jaar, nog nooit competitieschaak met mannen had gespeeld. Dat is volgens de wereldkampioen absoluut niet waar en volgens haar dus beledigend. Dat meldt Deadline.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    21

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.