Volledig scherm
© anp

AD nieuwe mediapartner van KNVB en Nederlands elftal

AD wordt de nieuwe mediapartner van de KNVB en het Nederlands Elftal. De KNVB en de Persgroep Nederland, uitgever van het AD, sluiten daarvoor een meerjarige overeenkomst. De deal wordt vanavond voorafgaand aan de oefenwedstrijd van Oranje tegen Griekenland ondertekend. De KNVB sluit hiermee een periode van 26 jaar samenwerking met de Telegraaf af.

Quote

De Persgroep Nederland is een speler die zowel in de doorontwik­ke­ling van bestaande media, als de ontwikke­ling van de nieuwste media een voortrek­kers­rol speelt. Zo'n partner heten we van harte welkom

Jean-Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB

,,AD is sportkrant nummer 1 in Nederland. Veel van onze lezers houden van voetbal. Om over te lezen, om naar te kijken en om zelf te spelen", zegt Bart Verkade, zakelijk directeur van het AD. ,,Hoe leuk is het dan om ook samen met lezers naar wedstrijden te kunnen gaan?"

Want dat is waar bij deze samenwerking moet worden gedacht. Veel aandacht voor voetbal in kranten en op de sites, natuurlijk, en aandacht voor het AD in de stadions. Maar ook gezamenlijke busreizen met AD-lezers naar wedstrijden van Oranje of duels in de KNVB-beker.

Uitzoeken
AD en KNVB denken ook aan aantrekkelijke regionale evenementen. En aan gemeenschappelijke verkiezingen. Verkade: ,,Waarom niet samen uitzoeken wie de beste amateurvoetballer van Den Haag is, van Utrecht of van Zwolle?"

AD werkt al nauw samen met zeven regionale kranten van de Persgroep in het zuiden en oosten van het land, en ook lezers van die titels kunnen van de samenwerking profiteren. Die regionale titels, zoals Tubantia en de Stentor, besteden net als de eigen regionale titels van het AD, bijvoorbeeld AD Rotterdams Dagblad en AD Haagsche Courant, al veel aandacht aan amateurvoetbal, een van de speerpunten van de KNVB.

Voortrekkersrol

Volledig scherm
Hans Nijenhuis, hoofdredacteur van het AD. © anp

Jean-Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB: ,,De Persgroep Nederland is een speler die zowel in de doorontwikkeling van bestaande media, als de ontwikkeling van de nieuwste media een voortrekkersrol speelt. Zo'n partner heten we van harte welkom."

Aan de redactionele vrijheid van de redactie verandert de overeenkomst niets. ,,Natuurlijk niet. We schrijven over de KNVB en Oranje zoals we altijd doen. Kijk maar naar de kranten van de afgelopen dagen", zegt hoofdredacteur Hans Nijenhuis.

Vindt hij het niet een raar moment voor zo'n overeenkomst, midden in de soap rond het vertrek van diverse sleutelfiguren uit de staf rond Oranje? ,,Kun je wel zeggen. Maar er is maanden naar zo'n overeenkomst toe gewerkt, dan ga je de ondertekening niet ineens uitstellen.  En ik zou met een knipoog willen toevoegen: de KNVB heeft de weg naar boven weer gevonden."

Live Voetbal

home logo PEC ZwolleZWO
12:15
ADO Den HaagADO
away logo
home logo FC EmmenEMM
14:30
Fortuna SittardFOR
away logo
home logo FC GroningenGRO
14:30
Sparta RotterdamSPA
away logo
home logo FeyenoordFEY
16:45
Heracles AlmeloHER
away logo