Volledig scherm
© HAK

Herman den Blijker gaat boontjes van HAK aanprijzen

Groentefabrikant HAK heeft een nieuw boegbeeld. Sterrenkok Herman den Blijker is vanaf volgende week woensdag te zien in een nieuwe reclamecampagne, zo maakte HAK vanavond bekend. Den Blijker gaat de bonen van het groentemerk aanprijzen.

De Rotterdamse topkok is erg enthousiast om voor HAK aan de slag te gaan. Hij zal variatietips op bestaande gerechten delen door het toevoegen van de bonen. ,,HAK is een oer-Hollands merk en geliefd bij heel Nederland. Het is eenvoudig, puur en eerlijk eten, vaak van dichtbij. Dat past bij mij.''

,,Bonen zijn eigenlijk heel bijzonder. Je zou kunnen zeggen dat het net groenten, granen en vlees in één zijn, een veelzijdige krachthap verpakt in een dun schilletje. Je kunt met bonen in de keuken echt je lol op, want er is veel variatie mogelijk.''

Appelmoes van Ilse
HAK startte in september 2013 met de 'Lekker Hollands' campagne. Ronald Koeman trapte de serie af en bereidde rode kool op het land, Ilse DeLange zette in 2014 appelmoes in al zijn variaties in de spotlights.