Groeiend probleem: nepbeelden niet meer van echt te onderscheiden
Speel de quizWie weet nog wat er online te geloven is? Amper van echt te onderscheiden nepvideo’s en -foto’s worden steeds makkelijker te maken. ,,De waarde van informatie daalt, je weet niet meer wat je moet geloven.’’
Delen per e-mail
Het leek hem wel interessant: een app bouwen die vrouwen binnen een mum van tijd virtueel kan uitkleden. Zijn businessplan: abonnees betalen vijftig dollar per maand en maker Alberto (een schuilnaam) zou al programmerend rijk worden. Alles wat je nodig hebt is een foto van een dame. Invoeren. Klik. Kleren weg. Kassa.
Maar dat liep allemaal even anders. Toen vorige maand zijn app DeepNude online ging, stak een storm van verontwaardiging op en duurde het maar een paar dagen voordat zijn concept dood en begraven was.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
‘Angstaanjagende’ naaktfoto-app offline: te grote kans op misbruik
DeepNude, een app die het mogelijk maakt vrouwen 'digitaal’ uit te kleden, is door de maker offline gehaald. De anonieme maker zegt dat ‘de kans op misbruik te hoog is om de app te laten bestaan.’ -
PREMIUMPomppionier
Tango lanceert tankstation van de toekomst: duurzame brandstof en laadpalen
Ruim twee decennia na de introductie van Nederlands eerste onbemande pomp komt pionier Tango nu met het tankstation van de toekomst, waarin duurzame brandstoffen en elektrisch rijden een prominente rol spelen. -
Twitter wil met meer reclame omzet in drie jaar verdubbelen
Techbedrijf Twitter wil zijn jaaromzet in de komende drie jaar verdubbelen tot 7,5 miljard dollar. Daarvoor kijkt het bedrijf vooral naar advertenties en het aantrekken van meer gebruikers. Ook denkt Twitter aan abonnementen op zijn twitter-app voor professionele gebruikers, Tweetdeck. -
PREMIUM
Pandemie raakt starters hard: ‘Aan begin van lockdown had ik niet eens een bureau thuis’
Als starter sta je normaal al voor uitdagingen genoeg, maar zeker als je tijdens een pandemie voor het eerst aan de bak moet zien te komen. VCP Young Professionals, de jongerenorganisatie van vakbond VCP, vroeg onlangs aandacht voor deze groep werkenden, die tussen wal en schip dreigt te vallen. Drie starters op de arbeidsmarkt vertellen over hun ervaringen van het afgelopen jaar. ,,Uiteindelijk bracht ik zestien uur per dag in dezelfde ruimte door.’’ -
PREMIUMKoken & eten
Hebben we straks alleen nog keuze uit blauw (AH) of geel (Jumbo)?
Met de verkoop van tachtig Deen-winkels aan AH, Vomar en Dekamarkt verdwijnt er weer een supermarktformule. In 2000 telde ons land nog 46 verschillende formules, twintig jaar later zijn het er nog 26. Is er nog bestaansrecht voor de kleinere supermarktketen of beperkt de keuze zich steeds meer tot blauw (AH) of geel (Jumbo)?
-
Google betaalt Franse mediabedrijven 76 miljoen voor nieuws
Google heeft met een groep van 121 Franse mediabedrijven een deal bereikt om de komende drie jaar in totaal 76 miljoen euro te betalen om nieuws aan te bieden. Met de overeenkomst is een einde gekomen aan een jarenlange ruzie, maar er is veel kritiek op de deal. -
KPN: ruim helft Nederlandse zendmasten heeft 5G-apparatuur
Ruim de helft van de zendmasten van KPN beschikt inmiddels over apparatuur voor het mobiele 5G-netwerk. Dat meldt de telecomprovider in het maandag verschenen jaarverslag van 2020. -
Hilarisch die verouderingsapp, maar je verkoopt wel je gezicht aan de Russen
FaceApp is al tijden populair, maar afgelopen weekend barstte de hype pas goed los: veel BN’ers en buitenlandse sterren postten volop lollige plaatjes op sociale media van hun toekomstige, oude, grijze zelf. Het levert grappige beelden op. Maar let op: je betaalt een hoge prijs met je data.