Hoe Bol.com ineens vijf sterren van klanten krijgt: ‘Ze kiezen voor een getal dat hen beter aanstaat’

videoWebwinkel Bol.com toont sinds kort op zijn homepage royale klantbeoordelingen, stukken beter dan de jaren daarvoor. De oorzaak blijkt geen plotse toename van superenthousiaste klanten, maar een andere recensiepartner.

6 reacties

  • J. Ginder

    2 jaar geleden
    Over het algemeen is de service van http://bol.com prima. Ook ik lees, als ik een product zoek, eerst de reviews, gewoon om te lezen wat een ander van een product vindt. En dat werkt prima. In een gewone winkel kan dat niet en moet je op de kennis van een verkoper af gaan. Ook bleek bij een aanschaf die ik wilde doen, dat duurder niet altijd beter is. Het goedkopere model was gewoon beter. Wat Trustpilot aangaat: ik heb daar wel eens reviews geplaatst, maar de vragen zijn wel suggestief.
  • van Ingen

    2 jaar geleden
    Heb al vaker gemerkt dat reviews van bv trustpilot totaal niet overeenkomen met die van Google. Recent vb is de ANWB: trustpilot 2/3 sterren - google 4/5 sterren gemiddeld.
  • Maartje Koopman

    2 jaar geleden
    Heel belangrijk om eerst de revieuws te lezen..zo kun je vaak met je aankoop enkele tientallen euro's besparen. Ik ben zelf heel goed te spreken over http://bol.com en vooral als alle winkels dicht zijn en..zoals lastst mijn strijkijzer het begaf. Een goede koop gedaan voor veel minder geld. Afzender Maartje Koopman
  • PE Bulten

    2 jaar geleden
    Ik vind de nieuwe manier bij http://bol.com totaal ongeloofwaardig. Heb best vaak gekocht bij Bol en niet altijd klopte het artikel, zowel als kwaliteit als ook de beloofde versie van het product. Daarom kan het niet zo zijn dat ze alleen maar 5 sterren weergeven. Bij mij komt dat over als bewolkts mindere sterren niet plaatsen en dus je fouten maskeren.
  • Raadsen

    2 jaar geleden
    Wanneer wij iets online aanschaffen kijken we eerst naar de reviews over het betreffende product gesorteerd van slechtste review naar beste review. Wij hechten daar veel waarde aan. Wanneer we een product in een fysieke winkel kopen dan kunnen we het tastbaar beoordelen zodat de reviews minder van belang zijn. Afz. Carl Bos