Hoofd van de NSA, Keith Alexander op de hackersconventie in Las Vegas.
Volledig scherm
Hoofd van de NSA, Keith Alexander op de hackersconventie in Las Vegas. © reuters

NSA geeft gebruik miljoenen telefoongegevens toe

Het Amerikaanse nationale veiligheidsteam (NSA) heeft voor het eerst publiekelijk toegegeven dat het bij vermoedens van terrorisme de beschikking heeft over miljoenen telefoongegevens van nagenoeg alle Amerikanen.

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. NSA verzamelt 'zo goed als alles' van internetgebruiker
    Update

    NSA verzamelt 'zo goed als alles' van internetge­brui­ker

    De Amerikaanse geheime dienst National Security Agency (NSA) beschikt over een geheim computerprogramma dat het analisten mogelijk maakt om zonder rechterlijke toestemming 'zo goed als alles' te verzamelen wat iemand op internet doet. Eerder ontkende de NSA nog te kunnen zoeken door online privé-gegevens zonder rechterlijke toestemming. Dat meldt het Britse dagblad The Guardian op basis van door klokkenluider Edward Snowden gelekte informatie.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    21

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.