Volledig scherm
© T-Mobile

T-Mobile teruggefloten door rechter om radioreclame prijsverhoging KPN en Ziggo

T-Mobile moet van de rechter stoppen met de reclame-uitingen waarin het onderstreept dat KPN en Ziggo hun prijzen verhogen terwijl T-Mobile dat niet doet. Het telecombedrijf mag de advertenties op internet en de reclame op sociale media wel blijven aanbieden, zo meldt Tweakers.

De argumentatie van VodafoneZiggo was dat T-Mobile claimt dat het geen prijsverhogingen doorvoert, terwijl het wel een relatief kleine inflatiecorrectie doorvoert. Dat zou misleidend zijn. De rechter geeft VodafoneZiggo daarin gelijk, maar dus alleen op het gebied van de radioreclame. Die zou in te algemene termen over de prijsverhogingen spreken, wat inderdaad kan misleiden, aldus de rechter. Er waren in totaal acht vorderingen gemoeid bij de zaak, waarvan de overige zeven afgewezen zijn door de rechter.

De reclamecampagne, in het kader van de zogenaamde beter-stap-je-over-weken, verscheen niet op televisie. Zowel VodafoneZiggo als T-Mobile tonen zich verheugd met de uitspraak.

Rechtszaak

VodafoneZiggo klaagde T-Mobile aan bij de voorzieningenrechter in Den Haag. T-Mobile claimde in de reclames dat het de prijzen juist niet verhoogd voor klanten met vaste diensten, die de provider verkoopt onder de naam T-Mobile Thuis. 

VodafoneZiggo en KPN hebben dit voorjaar prijsverhogingen aangekondigd; bij KPN gaat het om 1 euro, bij VodafoneZiggo veelal om 2,50 euro. T-Mobile verhoogde de prijzen op 1 januari 2019 door inflatiecorrectie met tussen 45 cent en 1,17 euro. Dat bevestigde de provider op de eigen site.

Poll

Op welk platform speel jij games?

Op welk platform speel jij games?

  • Xbox One (8%)
  • PS4 (Pro) (24%)
  • PC (16%)
  • Nintendo Switch (4%)
  • Smartphone (8%)
  • Laptop (4%)
  • Ik speel nooit games (35%)
13498 stemmen