Kritiek op sexy frisdrankreclame

Bij het reclamebureau Chemistry in Dublin zullen ze tevreden zijn, hun reclame voor Club Orange krijgt veel aandacht op Facebook, Twitter en in de pers. Er is namelijk waardering én kritiek. De reclame zou te vrouwonvriendelijk zijn.

Volledig scherm

In de commercial toont een sexy brunette een Club Orangefabriek waar schaars geklede werkneemsters sinaasappelen uitpersen. Door het Ierse accent van de brunette is niet duidelijk of ze 'bits' (stukjes vruchtvlees) of 'boobs' (borsten) zegt. Aan het eind van de reclame ziet de kijker pas de slogan 'the best bits in the world'.

De een vindt de reclame geweldig, de ander verschrikkelijk. Sommige kijkers doet het denken aan de campagne van chipsfabrikant Hunky Dorys, deze toonde een knappe rugbyspeelster met ernaast de vraag: Are you staring at my crisps? De reclame werd kort na de lancering teruggetrokken na kritiek.

Of met de Club Orange-reclame hetzelfde gebeurt is nog de vraag, zeker is wel dat het filmpje dan al zijn werk heeft gedaan.

Volledig scherm