Verkoop van tijdschriften in Amerika daalt scherp
In de Verenigde Staten heeft de verkoop van tijdschriften in supermarkten flink te lijden onder het toenemend gebruik van smartphones. De losse verkoop van tijdschriften is in de VS het afgelopen jaar scherp gedaald: met 9,5 procent.
Delen per e-mail
Mensen in de rij voor de kassa kijken tegenwoordig eerder op hun telefoon dan dat ze naar het tijdschriftenrek grijpen voor afleiding. Amerikaanse bladenuitgevers spreken van 'mobiele oogkleppen', schrijft de Financial Times.
De daling is het grootst bij vrouwen-, mode-, seks- en roddelbladen. Bij Cosmopolitan daalde de losse verkoop zelfs met 18,5 procent. 'We zien steeds vaker dat mensen die even tijd over hebben hun e-mail of een nieuwssite bekijken', zegt directeur David Carey van Hearst Magazines.
Volgens hem hebben ook andere producten in de buurt van de kassa, impulsaankopen als kauwgum en snoep, last van de 'mobiele oogkleppen' van de klanten. Uitgevers proberen de aandacht van winkelende klanten te trekken door bijvoorbeeld QR-codes op de cover te zetten die met de smartphone te scannen zijn, of door de bladen op andere plekken in de winkel te leggen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Huiseigenaar betaalt geen boete meer als gasaansluiting wordt verwijderd
Consumenten hoeven niet te betalen wanneer ze hun gasaansluiting laten verwijderen. Dat heeft toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) bepaald. De verwijderkosten van de gasaansluiting worden in plaats daarvan betaald door iedereen die nog wel op het gasnet is aangesloten, via de periodieke aansluitvergoeding. -
PREMIUMDoorgraven
Kom op Rik, je presenteert een familieprogramma op zaterdagavond, je voert geen functioneringsgesprek
Na elke aflevering van Wie is de Mol? graaft deze site nog even door. Hoe waren de opdrachten? En wie is de hoofdverdachte? -
7
Kijkcijfers Meilandjes door het dak: 1,6 miljoen mensen zien hoe Martien op koe kruipt
Het vijfde seizoen van Chateau Meiland is gisteren direct begonnen met een kijkcijferrecord. 1.675.000 mensen keken naar de eerste aflevering op SBS 6, blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek. -
Wie is de mol? heeft spannende finale in petto, deze deelneemster wint in ieder geval niet
Fans van het populaire programma Wie is de mol? moeten nog even geduld hebben op de definitieve uitslag. De finale is volgende week zaterdag, maar het programma heeft zaterdagavond wel een klein tipje van de sluier opgelicht. Charlotte is in ieder geval verliezend finalist. -
Stenders neemt afscheid van Platenbonanza: ‘Het was een eer’
Rob Stenders heeft zijn laatste Stenders Platenbonanza op NPO Radio 2 achter de rug. De dj, die naar Radio Veronica overstapt, vond de uitzending van vandaag ‘emotioneel geladen’ en bedankte zijn luisteraars voor hun steun en input de afgelopen jaren.
-
19
Driekwart van commando's in spe haalt de opleiding niet, waarom is dat?
Misschien is de opleiding van de Korps Commandotroepen wel de zwaarste die er is. Ongeveer 80 procent van de kandidaten haalt de eindstreep niet eens. Universitair hoofddocent Ruud den Hartigh werkt nu samen met zijn team aan een oplossing. Door de commando’s in spe te volgen en de data te analyseren, hopen ze erachter te komen wat de grote uitval veroorzaakt. -
Dionne Stax stopt met radioprogramma op Radio 1
Dionne Stax stopt met het programma Stax&Toine op NPO Radio 1. Ze heeft het naar eigen zeggen te druk. Dat maakte omroep AvroTros dinsdag bekend. Vanaf 1 maart zal Stax het stokje van het middagprogramma overdragen aan Mischa Blok. -
1
Dit café vraagt extreem bedrag voor een kop koffie: ‘Krijg ik er een ticket naar Rome bij?’
Een café in het Australische Melbourne heeft een bijzonder kopje koffie op de menukaart staan. Vooral de prijs springt in het oog: 198 Australische dollars, omgerekend zo'n 123 euro. Toch zijn er klanten die het kostbare goedje graag willen proberen.