Volledig scherm
De Gemeente Utrecht ontving in de eerste schoolweek al 110 klachten van ouders over het leerlingenvervoer. © Raphael Drent

110 klachten over leerlingenvervoer Utrecht: Kinderen worden te laat of helemaal niet opgehaald

Na de eerste schoolweek heeft de gemeente Utrecht al 110 klachten van ouders ontvangen over het leerlingenvervoer. De meeste klachten gingen over het te laat of niet ophalen van kinderen. Ook werd er geklaagd over het slechte contact tussen chauffeurs, ouders en kinderen. Dat schrijft wethouder Anke Klein in een brief aan de gemeenteraad. 

Vanaf dit schooljaar is er een nieuwe vervoerder, Willemsen de Koning, voor de 850 leerlingen die gebruik maken van het leerlingenvervoer. Volgens de klagers werden de nieuwe chauffeurs vaak niet aan de ouders en kinderen voorgesteld. 

Volgens de gemeente is het probleem vooral te wijten aan de krapte op de arbeidsmarkt. De afgelopen maanden is er tevergeefs geprobeerd goede chauffeurs aan te trekken. De nieuwe chauffeurs hebben beduidend minder ervaring waardoor zij langer doen over de routes in Utrecht. 

De gemeente is in overleg met Willemsen de Koning om de problemen op te lossen. In de tussentijd worden tijdelijk onderaannemers ingehuurd om ervoor te zorgen dat de kinderen van en naar school worden gebracht. 

✉ Elke ochtend up-to-date met het laatste nieuws uit Utrecht & omstreken?
Schrijf je hier in!

 WhatsApp ons!

Heb jij een nieuwstip of opmerking? Stuur ons een bericht op 06-52470104 of stuur een email naar: un.stad@ad.nl

Of ga naar de site van Whatsapp en stuur daar je bericht door.

In samenwerking met indebuurt Utrecht

Utrecht