Columnist Jerry Goossens
Volledig scherm
PREMIUM
Columnist Jerry Goossens © Angeliek de Jonge

Het ‘modderige’ polderen van D66: ‘In de afgelopen vier jaar zijn alle mogelijke standpunten ingenomen’

columnBill Clinton - zeg maar: de Jeroen Rietbergen van het naoorlogse Amerika - prees ooit onze eigen Wim Kok de hemel in als grondlegger van het polderen. Dat oer-Hollandse poldermodel strekte de hele wereld ten voorbeeld. Als in navolging van Nederland, vakbonden, werkgevers en overheid mondiaal om de tafel zouden zitten om in harmonie sociaaleconomische kwesties af te hameren, zou er een glorieuze periode van langdurige rust, vrede en welvaart aanbreken.

1.
Ongemak over donorconceptie van je kind? ‘Leg uit dat iedereen erbij hoort, ook de donor’

Ongemak over donorcon­cep­tie van je kind? ‘Leg uit dat iedereen erbij hoort, ook de donor’

Ouders die een kind krijgen met hulp van een spermadonor kampen met psychosociale problemen wanneer zij onvoldoende steun en begeleiding krijgen als het kind er eenmaal is. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van het Amsterdam UMC. Heterostellen, lesbische stellen en alleenstaande moeders lopen in de opvoeding regelmatig tegen dingen aan waarbij ze professionele hulp en contact met lotgenoten missen.

In samenwerking met indebuurt Utrecht