Jos de Winter en zijn gezin. Zijn twee zoons dragen een hoody uit de kledinglijn. Van links naar rechts: 
Julius (17), Ursula (49), Jos (48) en Bonne (15).
Volledig scherm
PREMIUM
Jos de Winter en zijn gezin. Zijn twee zoons dragen een hoody uit de kledinglijn. Van links naar rechts: Julius (17), Ursula (49), Jos (48) en Bonne (15). © Angeliek de Jonge

Hoe de coronacrisis de creativiteit van horeca-ondernemers aanboort: ‘We dachten altijd al aan een kledinglijn’

Hun gebruikelijke hapje of drankje kunnen ze door de coronacrisis even niet verkopen. Toch staan Utrechtse café’s en restaurants niet ‘droog’ als het gaat om creatieve ideeën: om de tent draaiende te houden verkoopt de een z’n vloer, de andere maaltijden voor de zorg en een derde begint een kledinglijn.

Café DeRat verkoopt... de vloer!
De populaire Utrechtse kroeg bestaat in september 125 jaar. „Een lief, oud buurtcafé”, omschrijft eigenaar Erik Lebbing (43) zijn zaak. „En dan mét kwaliteitsdranken; van een groot assortiment aan zure bieren tot mooie rum.” DeRat staat al jaren op nummer 1 op een Amerikaanse lijst voor ‘beste bierkroeg van de stad’. Maar nu staat de kroeg stil.

In samenwerking met indebuurt Utrecht

Utrecht