Volledig scherm
© Saskia Berdenis van Berlekom

Onbekenden vragen bezoekers Henschotermeer om mening namens toerismebureau

Bij het Henschotermeer in Woudenberg is een pamflet opgedoken waarin bezoekers van het recreatieterrein wordt opgeroepen hun mening te geven over de privatisering van het terrein en het invoeren van betaalde entree

Op het pamflet wordt de suggestie gewekt dat het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) achter de oproep zit, maar dat weet van niets.‘Tot nu toe hebben ze (het RBT red.) weinig inzicht op de emoties onder recreanten ten aanziens van het Henschotermeer. Wat vindt u nu van de gang van zaken?’ valt er te lezen op het pamflet. Michiel van der Schaaf van het RBT  is inmiddels op de hoogte van het anonieme pamflet. „Het is een vreemde brief. Wij zijn een marketingorganisatie en zijn als dusdanig ook geen partij.”

‘Gratis kan niet meer’

Van der Schaaf schetst de ontwikkelingen in een paar woorden: sinds de opheffing van het recreatieschap waar het Henschotermeer onder viel, is het terrein in particuliere handen gekomen. „Gratis kan niet meer. Maar de entreeprijs heeft zichzelf ook nog niet bewezen, lees ik op social media.” Hij doelt daarmee op klachten dat de kwaliteit van het terrein de entreeprijs nog niet rechtvaardigt. „Dat is betreurenswaardig.”

Van der Schaaf denkt ook niet dat de actiegroep Vrije Plens In De Hens, die een petitie startte voor het gratis houden van het Henschotermeer, achter het pamflet zit. Die zouden zich volgens Van der Schaaf niet verschuilen achter een anoniem gmail-account.

Wie wel achter de oproep zit, blijft onduidelijk.

In samenwerking met indebuurt Utrecht

Utrecht