Volledig scherm
De politie doet onderzoek na een ongeval tussen een fietser en een bestelwagen. © Koen Laureij

Pakketbezorger doet intern onderzoek na op fietspad aanrijden van fietser

Pakketbezorger Dynalogic zegt in een schriftelijke reactie ten zeerste te betreuren dat een 17-jarige jongen dinsdag  gewond is geraakt door één van zijn chauffeurs die op het fietspad reed. De bestuurder wilde daarmee een wegopbreking ontwijken. De fietser raakte aan beide benen gewond.

Woordvoerder Loekie VandenBergh van Dynalogic zegt dat het bedrijf pogingen onderneemt om met de fietser in contact te komen.  ,,We leven mee met het slachtoffer. We zoeken actief contact en zijn momenteel in afwachting van de politie voor de verstrekking van contactgegevens.  In het belang van alle partijen verlenen wij onze volledige medewerking aan het onderzoek.”

Vermijden

Dynalogic zegt zelf ook een intern onderzoek in te stellen en waar nodig maatregelen te nemen om dit soort voorvallen in de toekomst te vermijden. ‘Verkeersveiligheid is de hoogste prioriteit voor Dynalogic en er is wat ons betreft geen enkel excuus om de verkeersveiligheid van anderen en jezelf in gevaar te brengen. Intern hebben wij dan ook een zeer duidelijk beleid rondom houding en gedrag in het verkeer en het handhaven van verkeersregels. Onze medewerkers worden hierin ook grondig opgeleid en gecoacht.’

Voorzitter Willem Snel van de Belangenvereniging voor Pakket Distributie (BVPD) keurt het ontwijken van een wegopbreking over een fietspad nadrukkelijk af. ,,Dat is onverantwoordelijk gedrag en kan leiden tot levensgevaarlijke situaties.”

Hoge werkdruk

Hij bevestigt echter ook reacties die het AD Utrechts Nieuwsblad ontving van andere pakketbezorgers die klagen over hoge werkdruk. ,,Die is er constant. Alle routes worden door computers uitgestippeld met hoe laat je ergens zou  kunnen zijn. Daarbij wordt geen rekening gehouden met files, gladheid of wegopbrekingen.”

Snel schetst dat opdrachtgevers klanten steeds nauwkeurigere aflevertijden beloven en de vervoerders dat moeten waarmaken. ,,Vroeger kreeg de geadresseerde te horen dat iets in de ochtend of de middag bezorgd zou worden. Tegenwoordig is dat 'tussen twee en drie’. Wij proberen als vereniging die werkdruk te verlagen, want het kan zo niet langer. Het leidt tot een hoog ziekteverzuim of, erger, tot ongelukken.”

✉ Elke ochtend up-to-date met het laatste nieuws uit Utrecht & omstreken?
Schrijf je hier in!

 WhatsApp ons!

Heb jij een nieuwstip, opmerking, foto of video? Stuur ze ons door op 06-52470104 of stuur een email naar: un.stad@ad.nl

Of ga naar de site van Whatsapp en stuur daar je bericht door.

In samenwerking met indebuurt Utrecht

Utrecht