PREMIUM
Ritje met Uithoflijn duurt bijna 2 minuten langer dan gedacht, gemeente overweegt koop extra trams
Een ritje met de Uithoflijn duurt ruim 10 procent langer dan gepland. Om de dienstregeling te kunnen uitvoeren, overwegen gemeente en provincie extra tramstellen te kopen.
Delen per e-mail
Eerder was al bekend dat het de trams op het traject Centraal Station - Uithof niet lukt om de oorspronkelijke reistijd van 17 minuten te halen. Uit nieuwe informatie van de gemeente Utrecht blijkt dat reizigers gemiddeld 18.45 minuten onderweg zijn, een toename van ruim 10 procent.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Klinkers? Of rood asfalt? Wethouder neemt meer tijd voor omstreden fietsstraat Utrechtse Weerdsingel
Verkeerswethouder Lot van Hooijdonk (GroenLinks) neemt meer tijd voor de herinrichting van de Weerdsingel Oostzijde in de Utrechtse binnenstad tot fietsstraat. Bewoners begonnen onlangs een protestactie omdat de gemeente de klinkers in de straat wil vervangen door rood asfalt. -
PREMIUM
Pandemie raakt starters hard: ‘Aan begin van lockdown had ik niet eens een bureau thuis’
Als starter sta je normaal al voor uitdagingen genoeg, maar zeker als je tijdens een pandemie voor het eerst aan de bak moet zien te komen. VCP Young Professionals, de jongerenorganisatie van vakbond VCP, vroeg onlangs aandacht voor deze groep werkenden, die tussen wal en schip dreigt te vallen. Drie starters op de arbeidsmarkt vertellen over hun ervaringen van het afgelopen jaar. ,,Uiteindelijk bracht ik zestien uur per dag in dezelfde ruimte door.’’ -
PREMIUM
Nieuwe sneltram niet rolstoelvriendelijk, klagen mensen met beperking: ‘Je moet een wheelie maken om naar binnen te kunnen’
Je moet wel een acrobaat zijn om zelfstandig met een rolstoel met dunne banden de nieuwe lagevloersneltram in te komen. Dat stelt Job Haug van de Solgu, de belangenvereniging van Utrechters met een beperking. Die tram gaat dit najaar van Utrecht naar Nieuwegein en IJsselstein rijden. -
PREMIUMKoken & eten
Hebben we straks alleen nog keuze uit blauw (AH) of geel (Jumbo)?
Met de verkoop van tachtig Deen-winkels aan AH, Vomar en Dekamarkt verdwijnt er weer een supermarktformule. In 2000 telde ons land nog 46 verschillende formules, twintig jaar later zijn het er nog 26. Is er nog bestaansrecht voor de kleinere supermarktketen of beperkt de keuze zich steeds meer tot blauw (AH) of geel (Jumbo)? -
Check hier al het nieuws over FC Utrecht en de regionale sport
-
PREMIUMUtrecht in...
Door corona blijven toeristen nu weg, maar in 1937 deed de Utrechtse VVV nog goede zaken
In 1937 deed de Utrechtse VVV nog goede zaken. De Vereniging voor Vreemdelingenverkeer vierde in de laatste week van juni het 10-jarig bestaan zelfs met een heuse VVV-week. Met een gekostumeerde optocht als ‘glansnummer’. -
eigen tuin eerst
‘Waarom staan de stadsparken niet vol met fruitbomen?’
Weg met die truttige sierboompjes in het stadsgroen. Plant appels, peren, druiven en kwetsen, adviseert tuingoeroe Romke van de Kaa. -
Forse tegenvaller: vernieuwen regionale tramlijn kost 21 miljoen extra én loopt vertraging op
De vernieuwing van de regionale tramlijn tussen Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein duurt minimaal vier weken langer. Ook de kosten lopen op met bijna 21 miljoen euro. De vertraging en extra kosten hebben vooral te maken met de coronacrisis. Het zijn forse tegenvallers voor het provinciebestuur.
In samenwerking met indebuurt Utrecht