Volledig scherm
PREMIUM
Acht medewerkers van het LAKS zijn vrijwel continu in de weer met het aannemen van klachten. Cathelijne van Akkooi(l) en Sara Korving zijn twee van hen. © Angeliek de Jonge

Telefoon roodgloeiend in ‘warroom’ LAKS aan Drieharingstraat Utrecht

Er zullen weinig periodes in het jaar zijn waarin zo vaak naar Utrecht wordt gebeld als de laatste twee weken van mei. Tijdens de eindexamenperiode staat de telefoon in de ‘warrroom’ van het LAKS aan de Drieharingstraat roodgloeiend.

Achter de terrassen van het horecastraatje in de Utrechtse binnenstad zit dagelijks een team van het Landelijk Actie Komitee Scholieren (LAKS) aan de telefoon. Jaar na jaar melden zich meer eindexamenkandidaten met meldingen over geluidsoverlast of te moeilijke examenvragen. En ook dit jaar lijkt het klachtenrecord er weer aan te gaan. ,,Na vier dagen zaten we al op een derde van vorig jaar’’, zegt Lizelot van den Berg van het LAKS. ,,Toen hadden we er 189.000, dus dikke kans dat we er dit jaar opnieuw overheen gaan.’’

In samenwerking met indebuurt Utrecht

Utrecht