Volledig scherm
De verbouwing van Utrecht Centraal, daags voor de opening van een nieuw deel van het station voor reizigers. © ANP

Verbouwing Utrecht Centraal opnieuw miljoenen duurder

De verbouwing van station Utrecht Centraal pakt flink duurder uit dan vooraf was begroot. De kosten vallen naar verwachting 53 miljoen euro hoger uit. Dat meldt De Telegraaf op basis van cijfers uit de Miljoenennota, die in handen zijn van de krant.

Volledig scherm
De verbouwing van Utrecht Centraal, daags voor de opening van een nieuw deel van het station voor reizigers. © ANP

Vorige maand werd al duidelijk dat een ander spoorproject bij Utrecht ook te duur is uitgevallen. Het gaat om het ontvlechten van de sporen, ook wel het project DSSU genoemd, wat 29,5 miljoen euro extra gaat kosten. Ook werd bekend dat de verbouwing van het station een jaar vertraging oploopt.

Volgens de krant wordt het ministerie van Infrastructuur keer op keer door spoorbeheerder ProRail verrast met tegenvallers. Een extern bureau gaat onderzoeken waar het misgaat.

Kosten
ProRail is verantwoordelijk voor de uitvoering van het project, het ministerie van Infrastructuur draait op voor de kosten. Utrecht Centraal is Nederlands grootste knooppunt van spoorwegen en ander openbaar vervoer. Alle sporen, seinen en wissels worden op de schop genomen met als doel het aantal storingen te laten afnemen en meer treinen door het station te leiden.

In samenwerking met indebuurt Utrecht

Utrecht