Volledig scherm
Toeristen genieten van een drankje op het terras in het Brielle. © john de pater

Bestuurders willen eiland nog beter op de kaart zetten

Bestuurders op Voorne-Putten zijn zo tevreden over hun marketingbureau dat ze dat ook de komende vijf jaar blijven subsidiëren. De stichting Op Voorne-Putten, die sinds 2016 probeert het eiland op de kaart te zetten, krijgt jaarlijks 350.000 euro van de vier gemeenten.

Het toerisme op het eiland is een steeds belangrijkere bron van inkomsten voor de gemeenten. De sector is goed voor duizenden arbeidsplekken.

Reclame

Op Voorne-Putten is de afgelopen jaren veel reclame gemaakt voor het eiland in het buitenland. Dit heeft ertoe geleid dat steeds meer toeristen uit België en Duitsland, die voorheen naar Zeeland gingen, Voorne-Putten weten te vinden.

De financiering van het marketingbureau was het afgelopen jaar wel onderwerp van discussie op het eiland. Zo vond Westvoorne dat het relatief veel betaalde. De gemeente pleitte voor een 'eerlijkere' verdeling van de kosten. De rest ging hiermee akkoord.