Volledig scherm
PREMIUM
Carol van de Hoeven moet nog twee maal per week naar de fysiotherapeut. Haar 85-jarige vader neemt het voor haar op en vindt dat EBS over de brug moet komen. © john de pater

Gewonde passagier heeft nog steeds last van ongeluk 'EBS laat ons in de steek’

Busvervoerder EBS beloofde Carol van de Hoeven (52) uit Oostvoorne tegemoet te komen, nadat haar knie uit de kom schoot toen de bus met 'een Max Verstappen-achtige start' wegreed voordat ze zat. Daar lijkt echter niets van terecht te komen. ,,We hebben nog altijd niks gehoord.''

Na een brief van vader Cornelis van de Hoeven (85) aan de busmaatschappij en een artikel in deze krant, leek er schot in de zaak te komen. Na ruim een half jaar wilde EBS schuld betuigen en vertelde zij 'contact opgenomen te hebben met de verzekering', om de gemaakte kosten (ambulance, ziekenhuisbezoeken, fysiotherapeut, revalidatiecentrum, red.) te vergoeden. Maar daar ziet de familie Van de Hoeven nog weinig van terug. ,,We hebben nog geen persoonlijk excuus gehad, geen bloemetje, geen kaart, helemaal niets'', vertelt Cornelis van de Hoeven bedroefd. ,,EBS belooft van alles, maar komt niets na. Dat vind ik schandalig.''