Volledig scherm
Bewoners hebben vorig jaar fors minder bezwaar aangetekend bij de gemeente. Foto ter illustratie. © john de pater

Inwoners Hellevoetsluis dienen minder bezwaren en klachten in

Inwoners van Hellevoetsluis hebben het afgelopen jaar fors minder bezwaar aangetekend bij de gemeente. In 2017 kwamen er 137 bezwaren binnen tegenover 338 het jaar daarvoor. Hierbij kan een rol hebben gespeeld dat er na het indienen van het bezwaarschrift contact is opgenomen met de indiener. 

Zes bezwaren werden geheel of gedeeltelijk gegrond verklaard. Ook het aantal klachten nam af van 86 naar 79. Een groot deel van de klachten (63) is informeel afgehandeld. Dat ging sneller dan in 2016. De informeel afgehandelde klachten werden gemiddeld binnen 3 weken afgehandeld. Een jaar eerder was dit bijna 4 weken.

Burgemeester Milène Junius: ,,Persoonlijk contact kan een probleem vaak al oplossen, zodat er geen formele klachtenprocedure nodig is. Sinds halverwege 2016 zijn we intern veel strakker gaan letten op de snelle en zorgvuldige behandeling van klachten. Daarmee laten we zien dat we mensen serieus nemen. Nog beter is natuurlijk het voorkomen van klachten.'' De gemeente zal dan ook aandacht blijven besteden aan een klantgerichte houding bij haar medewerkers, aldus de burgemeester.

Hellevoetsluis werd vorig jaar nog op haar vingers getikt door de gemeentelijke Ombudsman omdat uit onderzoek bleek dat de gemeente bij vrijwel elke formele klacht de maximale wettelijke afhandelingstermijn van 10 weken fors overschreed. 

Elke ochtend up-to-date met het laatste nieuws uit Voorne-Putten? Schrijf je hier gratis in!