Marketingbedrijf Keytoe lanceert eigen hbo-opleiding
Keytoe lanceert een eigen hbo-opleiding. Het Maassluise marketingbedrijf wil zo een opleiding aanbieden die meer aansluit op de praktijk.
Delen per e-mail
De studie Moderne Bedrijfskunde wordt in samenwerking met de particuliere Hogeschool SDO aangeboden. De eerste aanmeldingen zijn al binnen. De opleiding gaat echter pas van start als er een klasje gevormd is.
De opleiding moet beter aansluiten op de praktijk. ,,Nu is het zo dat de lesstof vaak niet volledig is”, weet Patrick Steenks, een van de oprichters van Keytoe. ,,Veel van onze werknemers zijn niet tevreden over de opleidingen die er zijn. Wij gaven al gastcolleges op scholen, met deze opleiding gaan we een stap verder.”
Steenks benadrukt dat de opleiding in samenwerking met SDO ontwikkeld is. ,,Naast de normale vakken die je op vrijwel elke willekeurige hbo-opleiding bedrijfskunde krijgt, wordt dat programma aangevuld met vakken die aansluiten op de praktijk. De nieuwste inzichten komen aan bod.”
Geen hiërarchie
De colleges vinden plaats in het kantoorpand van Keytoe, waar een woonkamer-achtige setting gecreëerd is. De studenten hebben de volledige vrijheid bij het samenstellen van het lesrooster, iets dat past in de filosofie van het innovatieve bedrijf dat geen hiërarchie kent. De werknemers bepalen er bijvoorbeeld zelf hun werktijden en salaris.
Toekomstige studenten moeten aan dezelfde eisen voldoen als bij een reguliere hbo-opleiding. Steenks: ,,Wel is het zo dat wij vooraf een gesprek voeren, er moet een match zijn. Ook wordt er van je verwacht dat je zelf je kennis ophaalt. Het vergt wat meer zelfstandigheid.”
De opleiding kost zo’n 4700 euro, maar studenten betalen alleen een bedrag ter hoogte van het landelijk verplichte collegegeld van ruim 2000 euro. De overige kosten worden opgebracht door werkzaamheden die ze verrichten voor het bedrijf of een van de partners.
Keytoe houdt op donderdag 5 maart een informatieavond in het pand aan de Doctor Kuyperkade in Maassluis.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Meiden die rijden staan opeens in de belangstelling: ‘Dit is meer dan een mannenwereld’
Het zijn de koninginnen van de weg, echte kilometervreters. Steeds meer vrouwen sturen met enorme vrachtwagencombinaties over de weg. Wekelijks zijn hun avonturen te zien in het populaire televisie-programma ‘Meiden die Rijden’. Vier vrachtwagenchauffeurs over hun keuze voor het vak, flauwe grappen en het ‘truckersbestaan’. -
energierekening
Johan (72): ‘Ik stook het nooit boven de 18 graden in huis, zo ben ik opgevoed’
Hoeveel geld besteed je aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten in de hand te houden? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Johan de Boer (72) uit Hegelsom. -
Jouw regionieuws
Gemist? Opgeviste lichaamsdelen zijn van Fransman en verpleeghuizen bereiden zich voor op ‘code zwart’
Ben je er niet aan toegekomen om al het nieuws uit Rotterdam en omstreken vandaag te volgen? Dit is het nieuws van vrijdag 26 februari. -
Steffan (34): ‘Ik zou het dubbele kunnen verdienen’
Hoeveel verdien je? Dat vragen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Steffan (34) werkt 26,5 uur per week als communicatiemedewerker voor een kunstinstelling. -
PREMIUMLezersbrieven
GGD wijst ervaren ‘prikkers’ af: ‘De meeste vragen gingen over de overheid’
Ervaren ‘prikkers’ die tot hun verbazing worden afgewezen door de GGD. Ouderen die niet in de buurt gevaccineerd kunnen worden. Het is bij lezers van deze site niet eens verontwaardiging over hoe ons land en ‘wij hier in Rotterdam’ de strijd aangaan met het coronavirus, maar eerder verbazing. ,,Waar blijft nu de ouderenpartij?”
-
Invasie van Denk-campagneborden op Van Haarenlaan in Schiedam
Wie op de Burgemeester Van Haarenlaan in Schiedam rijdt, kan het niet ontgaan: de campagneborden van Denk. De politieke partij heeft tientallen zogenoemde sandwichborden neergezet die de potentiële kiezers moet overhalen in maart voor Denk te kiezen, want ‘Nederland is van ons allemaal’, luidt de verkiezingsleus. -
PREMIUM
Bewoners Julianalaan Maassluis zijn hardrijders spuugzat: ‘Softe maatregelen sorteren geen effect’
Nu de lente vervroegd ons land aandoet, zijn ook de hardrijders ontwaakt. Dat constateerden afgelopen weekend de bewoners van de Prinses Julianalaan in Maassluis, die te boek staat als ‘racebaan’. ,,We zijn het spuugzat en vragen de gemeente voor de zoveelste keer te handhaven’’, aldus woordvoerder Jan Smit. -
PREMIUM
Marianne (66) is niet meer de oude na uitglijder over interactieve tegel: ‘Waarom leggen ze die dingen in de loop?’
In samenwerking met indebuurt Vlaardingen