Winkelcentrum Nieuwe Passage
Volledig scherm
Winkelcentrum Nieuwe Passage © Roel Dijkstra

Passage viert 25-jarig jubileum met een nieuw logo

Het Schiedamse winkelcentrum De 'Nieuwe' Passage viert het 25-jarig jubileum onder meer met de presentatie van een nieuw logo, aankomende zaterdag.

Wie jarig is, trakteert. Daarom vinden er het hele jaar door activiteiten plaats in winkelcentrum Passage Schiedam waarbij de bezoekers in de watten worden gelegd. Het jubileumjaar gaat zaterdag van start, met de onthulling van het nieuwe logo tijdens Het Grote Cadeaufeest. Dat logo krijgt een prominente plek.

Lik verf

De nieuwe eigenaar - Highbrook uit Amsterdam - heeft ook opdracht gegeven om het winkelcentrum en de parkeergarage een cosmetische make-over te geven. Inmiddels is de aannemer gestart en de verwachting is dat de werkzaamheden begin april afgerond zijn. Zo wordt onder meer de verlichting verbeterd, de bewegwijzering aangepast en krijgt het winkelcentrum een lik verf. Passage Schiedam is daarmee weer 'fit for the future'.

,,Het winkelcentrum is na 25 jaar flink gedateerd, dus kan wel een frisse wind gebruiken'', stelt Ellen van der Feltz van By Maureen, verantwoordelijk voor de metamorfose. ,,Zo is er na 25 jaar allang geen sprake meer van 'Nieuwe' Passage. Het winkelcentrum gaat dus verder als De Passage.''

Een geheel

Volgens Van der Feltz is de nieuwe stijl meer 'van deze tijd' en bovendien 'toekomstbestendig'. ,,Zodat het niet over een paar jaar weer achterhaald is. De winkeliersvereniging heeft enthousiast gereageerd op onze plannen, die van het centrum meer één geheel maken. Ik hoop dat we ook de bezoekers kunnen enthousiasmeren.''

Bij een vernieuwd winkelcentrum hoort niet alleen een nieuwe huisstijl maar ook een andere website. Het nieuwe logo wordt aankomende zaterdag tijdens het Grote Cadeaufeest om 13.00 uur onthuld door Ed Vriethoff, voorzitter van de winkeliersvereniging. Op deze dag gaat ook de nieuwe website online.

In samenwerking met indebuurt Vlaardingen