BN’ers zijn fan van het wenkbrauwserum van Marjolein: ‘Kreeg ineens berichtje van Jamie Vaes’
Haar wenkbrauwproducten staan regelmatig in tijdschriften als Glamour, Grazia en Wendy en menig BN’er is fan. Dat had Marjolein Verhart uit Rozenburg niet verwacht, toen ze drie jaar geleden in een zonnestudio begon met het waxen van wenkbrauwen. Nu heeft ze een goedlopende cosmeticalijn met meer dan 250 verkooppunten in Nederland en België én haar eigen salon.
Delen per e-mail
Het ondernemerschap zit er bij de 28-jarige Marjolein Verhart al van jongs af aan in. Toen ze klein was, verkocht ze bloemstukjes in de buurt. En tijdens haar bijbaantje bij een zonnestudio in het dorp Rozenburg ontdekte ze iets anders. ,,Zodra de klanten onder de zonnebank lagen, had ik even niks te doen. Het leek me leuk om in die tijd wenkbrauwen te waxen. Kon ik mooi wat extra geld verdienen.’’
Proefkonijnen
Zo begint ze, gewapend met een waxpot, op een krukje naast de toonbank. En zoekt ze thuis naar proefkonijnen. ,,Ik heb eerst wel even geoefend op mijn moeder en zus, want ik had eigenlijk helemaal geen ervaring.”
Iedereen kent elkaar hier, dus ik had zo een klantenkring opgebouwd
Binnen de kortste keren heeft ze het hartstikke druk. ,,Wie in Rozenburg z’n wenkbrauwen wilde doen, moest daarvoor naar Rotterdam. Nu kwamen ze allemaal naar mij toe’’, vertelt ze. ,,Iedereen kent elkaar hier, dus ik had zo een klantenkring opgebouwd.”
Maar zelfs met een studie en twee baantjes kriebelt het nog bij de Rozenburgse. Als klanten bij haar informeren hoe ze vollere wenkbrauwen en wimpers kunnen krijgen, begint ze haar eigen serum te ontwikkelen. ,,Ik had zelf een product samengesteld op basis van natuurlijke oliën en dat werkte super goed. Mijn klanten waren direct verkocht.”
Formule
Marjolein opent na haar studie in haar woonplaats haar eigen salon, The Brow Specialist, en besluit haar serum verder uit te werken. ,,Ik ben toen naar een lab gegaan en samen met hen heb ik een nieuwe formule ontwikkeld. Omdat mijn klanten zo enthousiast waren, wilde ik meer. Ik bracht ook een wenkbrauwgel en -potlood uit en zo ontstond Marr Cosmetics.”
Het geld dat ze verdient in de salon stopt ze in haar cosmeticalijn. ,,Met mijn laatste centjes kocht ik displays om mijn producten te promoten. Die zette ik op Instagram om ook andere salons en schoonheidsspecialistes te bereiken.”
Gouden zet
Dat blijkt een gouden zet: in één keer is alles uitverkocht. ,,Dat was super. Al had ik het eigenlijk wel verwacht. Ik zorg dat het lukt, eerder stop ik niet.”
Om haar producten nog bekender te maken, werkt ze samen met influencers. ,,Ik begon daar heel fanatiek mee, maar je moet ze heel goed uitkiezen. Het moeten echt bekende Nederlanders zijn die op televisie komen. Niet zomaar iemand met heel veel volgers. Dat werkt niet.”
Jamie Vaes
Ik ben bekend bij Bekende Nederlanders
Na een halfjaar is het andersom en benaderen BN’ers Marjolein voor een samenwerking. ,,Daar stond ik wel even van te kijken. Kreeg ik ineens een berichtje van Jamie Vaes, de vriendin van Lil’ Kleine. Ze had haar eigen beautybox gelanceerd en wilde daar mijn product in stoppen, omdat ze het zo fijn vond. Dat was fantastisch!”
Onder andere Miss Nederland Zoey Ivory en ‘Echte Gooische Moeder’ Pauline Wingelaar zijn fan. ,,Ik ben bekend onder bekend Nederland. Ook staan mijn producten regelmatig in allerlei tijdschriften. Dat is zo tof. Ik ben zo blij dat ik elke dag mag doen wat ik leuk vind en kijk uit naar wat de toekomst nog meer gaat brengen.”
Bekijk hier al onze video’s over werk en carrière:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Pakketsorteerder stuurt PostNL liefdesbrief: ‘Hoop aandacht te krijgen voor mijn probleem’
Anna Dolanska komt uit Polen en werkt al negen jaar op uitzendbasis als pakketsorteerder voor PostNL. Inmiddels heeft ze een vaste aanstelling via het uitzendbureau weten te bemachtigen, maar ze wil niets liever dan écht aangenomen worden. Via een liefdesbrief hoopt ze nu de aandacht van PostNL te krijgen. -
PREMIUM
In 2017 kwam ze naar Nederland, nu is Iman (23) de eerste vrouw met hoofddoek in Rode Kruis-campagne
Iman (23) is de eerste vrouw met een hoofddoek die in een campagne van het Nederlandse Rode Kruis een hoofdrol te pakken heeft. En wie haar cv bekijkt, kan niet anders dan respect hebben voor de jonge vrouw uit Stolwijk. -
Waarom we het liefst op maandag solliciteren
We solliciteerden vorig jaar het meest op maandagen en het liefst in de maanden april en mei. Ook stuurden we ons cv vergeleken met 2019 vaker via onze smartphone. Dat blijkt uit een nieuwe analyse, die ook duidelijk maakt in welke sectoren je sinds de coronacrisis de meeste kans maakt. -
PREMIUM
Is er een toekomst voor de euro? ‘Hij stort ons vanzelf in een crisis, bereid je daar op voor’
Is de euro nog wel houdbaar nu vooral de rijkere eurolanden van de munt lijken te profiteren? Renske Leijten (SP) mikt op een noordelijke en een zuidelijke euro, Hans Vijlbrief (D66) vraagt geduld: eurolanden moet meer naar elkaar toe groeien. -
Minimumloon naar 14 euro of zo houden? Dit willen de partijen uit de Tweede Kamer
De verkiezingen zijn al over drie weken; hoog tijd dus om de partijprogramma’s eens goed te bekijken. De hoogte van het minimumloon is voor veel mensen van belang. Bijna alle partijen willen dat het meer wordt, maar hoeveel precies? En: moet de bijstand meestijgen of niet? We leggen de standpunten naast elkaar van de dertien partijen die nu in de Tweede Kamer zitten.
-
Koken & Eten
Bodempje melk over? Dit kun je ermee doen
Volgens het Voedingcentrum verdwijnt er per persoon gemiddeld 14 liter aan vloeibare zuivelproducten per jaar in de gootsteen. Dat is ongeveer 238 miljoen liter. Onnodig vinden deze koks, want met een klein beetje melk kun je ontzettend veel dingen doen. -
PREMIUM
Jacqueline besloot op haar 52ste militair te worden: ‘Papa zou van oor tot oor hebben geglimlacht’
Dat ze op haar 50ste nog één keer een carrièreswitch maakte, was voor Jacqueline Spijkerman uit Nieuwegein niet genoeg. Om zich écht thuis te voelen in haar nieuwe job als communicatieadviseur bij de Koninklijke Landmacht, wilde ze, net als haar vader, militair worden. En dus volgde ze een opleiding tot reservist. -
PREMIUMaan de stok
Ze vinden hem gek, maar Paul ziet toekomst in koffie, warme broodjes en water voor het paard
,,Er is hier behoefte aan een kop koffie, een glas melk en water voor het paard’’, zegt de nieuwe eigenaar van het historische koffiehuisje aan de Buurtweg in Wassenaar. Deze week liepen wij met hem mee voor de rubriek Aan De Stok.