Floris Hülsmann: ,,Reclame is iets wat snel voorbijgaat. Een naam blijft veel langer bestaan."
Volledig scherm
Floris Hülsmann: ,,Reclame is iets wat snel voorbijgaat. Een naam blijft veel langer bestaan." © Rudi Hofman

Deze man bedenkt namen: 'Hans en Frietje is alleen leuk voor een snackbar'

Een ‘leuke’ naamgrap of gewoon je eigen naam met je beroep erachter. Er wordt niet altijd goed nagedacht over een bedrijfsnaam, schrijft namendeskundige Floris Hülsmann in zijn boek ‘Maak je naam onvergetelijk’.

  1. Puberexpert: ‘Ons brein werkt pas volledig en effectief rond ons 25ste’
    PREMIUM

    Puberex­pert: ‘Ons brein werkt pas volledig en effectief rond ons 25ste’

    Waakzaam zorgen. Zo omschrijft gezinsbegeleider en auteur Sven Bussens de houding die je als ouder het best aanneemt tegenover je puberkind. Dé oplossing om de gedroomde relatie met je kind te ontwikkelen, bestaat niet. Maar Bussens levert wel inzichten en ideeën om de ouder te blijven of te worden die je wil zijn. ,,De beperkingen van het puberbrein zijn geen vrijgeleide om hun gedrag goed te keuren.”