Floris Hülsmann: ,,Reclame is iets wat snel voorbijgaat. Een naam blijft veel langer bestaan."
Volledig scherm
Floris Hülsmann: ,,Reclame is iets wat snel voorbijgaat. Een naam blijft veel langer bestaan." © Rudi Hofman

Deze man bedenkt namen: 'Hans en Frietje is alleen leuk voor een snackbar'

Een ‘leuke’ naamgrap of gewoon je eigen naam met je beroep erachter. Er wordt niet altijd goed nagedacht over een bedrijfsnaam, schrijft namendeskundige Floris Hülsmann in zijn boek ‘Maak je naam onvergetelijk’.

  1. Met lege handen na een scheiding: ‘Ik had niet eens een eigen bankrekening’
    11

    Met lege handen na een scheiding: ‘Ik had niet eens een eigen bankreke­ning’

    In Nederland eindigt nog steeds een op de drie huwelijken in een echtscheiding. Hoewel vrouwen die met mannen trouwen steeds vaker blijven werken, staan vooral zij er na een scheiding het slechtst voor. Een parttime baan blijkt niet voldoende om hetzelfde leven te kunnen blijven leiden. Het is meestal de vrouw die na de scheiding driehoog-achter in een flatje eindigt. „Stellen praten niet over geld en vrouwen eisen hun positie niet op.”
  1. Rouwdeskundige Daan pakt de draad weer op na burn-out en kanker
    Play

    Rouwdeskun­di­ge Daan pakt de draad weer op na burn-out en kanker

  2. Tanja is de enige vrouwelijke heier van Nederland
    Play

    Tanja is de enige vrouwelij­ke heier van Nederland