Soenil Bahadoer in zijn foodtruck.
Volledig scherm
PREMIUM
Soenil Bahadoer in zijn foodtruck. © Koen Verheijden

Ondernemers proberen er het beste van te maken: ‘Niet mopperen, schouders eronder’

Na de schrik, boosheid en verdriet van veel ondernemers volgt de creativiteit om in de lockdown tóch nog omzet te maken. ,,Niet blijven mopperen, schouders eronder.’’

  1. Lockdown drama voor ondernemers: ‘Retail en horeca worden kapot gemaakt’
    PREMIUM

    Lockdown drama voor onderne­mers: ‘Retail en horeca worden kapot gemaakt’

    ,,Schandalig. De retail en horeca worden kapot gemaakt. Zonder reden. Paniekvoetbal is het.” Cor Molenaar uit Oosterbeek, retaildeskundige en hoogleraar e-marketing aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, is boos. Het kabinetsbesluit om vanwege corona niet-essentiële winkels te sluiten, kan volgens hem catastrofaal uitpakken voor het midden- en kleinbedrijf: ,,Dit raakt de leefbaarheid van plaatsen.”