PREMIUM
Peter werkte zestig uur per week en kreeg er nog een fulltime baan bij: ‘Lig op zondag om half negen in bed’
workaholicHij is een workaholic. Dat moet ook wel als je de baas bent van niet één, maar van twee ziekenhuizen. Na ruim zes jaar vindt Peter Langenbach het echter mooi geweest. De boel is op orde, bij zowel het Maasstad Ziekenhuis als het Spijkenisse MC, en corona zit in een tussenpauze. Dus maakt de diehard Feyenoordfan zich nog om één ding zorgen: hoe hij aan een kaartje voor de finale van de Conference League komt.
Hij is van orde en netheid en regelmaat. ,,Mijn e-mailbox is aan het eind van de dag leeg. Ik heb een dagrooster. Daar schrijf ik mijn actiepunten naast.” Hij toont een A4-tje, waar hij aantekeningen bij heeft gepend. ,,Als dat af is, kan ik naar huis.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
‘We moeten meer als mens leven en werken, minder als machines’
Dat we ons niet altijd goed voelen, is helemaal niet zo gek. De druk om te presteren in het leven en op het werk is bizar hoog. Psycholoog Thijs Launspach biedt troost met zijn nieuwe boek Je bent al genoeg. -
De beste consoles voor op de achterbank
Het is zomer en dat betekent voor veel gezinnen een lange reis met de auto richting de vakantiebestemming. Wil je die rit iets comfortabeler maken of zit jouw kroost niet te wachten op zes uur lang ‘ik zie wat jij niet ziet’ spelen? Zorg dan dat je een handheld of draagbare spelcomputer meeneemt. -
PREMIUM
‘Toen mijn partner zijn baan verloor, moest een van ons weer in loondienst’
Genoeg werknemers kiezen ervoor om voor zichzelf te beginnen. Maar er zijn ook ondernemers die toch weer in loondienst gaan werken. Hoe komen zij tot die beslissing? En wat moet je doen als je zelf twijfelt? -
PREMIUM
Goedkoper op vakantie met een hybride die sneller laadt? Zo (on)zinnig is dat
Steeds meer plug-in hybrides hebben een CCS-laadpoort, waarmee je tussendoor sneller kunt laden en – in theorie – veel meer op stroom kunt rijden. Kun je daarmee echt brandstof (en geld) besparen door onderweg zoveel mogelijk te ‘stekkeren’? We nemen de proef op de som richting Zuid-Frankrijk. -
PREMIUMmet video
Profvoetballers, dj's en influencers zijn kind aan huis bij dit bedrijf: ‘Wij maken de dikste auto's nóg dikker’
Roze remblokken op een Range Rover, een sterrenhemel in een Rolls Royce of een full body kit op een Lamborghini: bij Absolute Motors kan álles. Profvoetballers, dj’s en influencers zijn kind aan huis bij het Ridderkerkse bedrijf. ,,Wij maken de dikste auto’s nóg dikker.”
-
Energierekening
Ruud is van de variabele contracten: ‘Met de huidige energieprijzen pakt dat wat minder uit’
Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Ruud Koot (60) uit Amersfoort. -
PREMIUM
Dit moet je wel en niet doen voor promotie: ‘Na halfjaar zeggen dat je teamleider wilt worden is echt te snel’
Doorgroeien van stagiaire naar directeur of van ‘chef powerpoint’ tot CEO. Hoe sleep je die promotie binnen? En welke uitdagingen kom je tegen als je leiding gaat geven aan je voormalige collega’s? -
PREMIUM
Werkgevers transportsector halen alles uit de kast voor chauffeurs: opleiding bijna gratis én baangarantie
De samenleving heeft ze hard nodig, maar vrachtwagenchauffeurs zijn steeds lastiger te vinden. De sector transport en logistiek kampt met een enorm tekort aan personeel. Voor werkgevers is het lastig om vacatures direct te vervullen, blijkt uit de meest recente cijfers van Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL). De komende jaren zijn er 10.000 chauffeurs nodig, per jaar.