Waarom zijn we vaak ontevreden met ons kerstpakket? We lijden aan het ‘meer is minder’-effect, zegt neuropsycholoog Chantal van der Leest.
Volledig scherm
Waarom zijn we vaak ontevreden met ons kerstpakket? We lijden aan het ‘meer is minder’-effect, zegt neuropsycholoog Chantal van der Leest. © Shutterstock

Waarom dat enórme kerstpakket toch altijd tegenvalt

Neuropsycholoog Chantal van der Leest bekijkt onze gedragingen op de werkvloer: wie of wat bepaalt onze dagelijkse beslissingen? Vandaag: het ‘meer is minder’-effect

  1. Stagiair Jimi (15) goud waard voor aannemer Aad en deelt zijn geluk op social media

    Stagiair Jimi (15) goud waard voor aannemer Aad en deelt zijn geluk op social media

    De één stampt met gemak honderd woorden in z’n hoofd, terwijl de ander liever met de handen werkt. In de laatste categorie valt Jimi Gaillard (15). Op school loopt hij al geruime tijd vast, maar in coronatijd vindt hij sinds januari zijn geluk op stage. In de bouw bloeit hij helemaal op en daarom deelt zijn leermeester Aad zijn tevredenheid op LinkedIn. In korte tijd lezen honderdduizenden mensen het bericht.