Onbeperkt vakantie, dat zouden meer bedrijven moeten instellen, vindt organisatiepsycholoog Lennard Toma.
Volledig scherm
Onbeperkt vakantie, dat zouden meer bedrijven moeten instellen, vindt organisatiepsycholoog Lennard Toma. © Getty Images

Waarom ieder bedrijf onbeperkt vakantiedagen zou moeten geven

Zo optimaal mogelijk werken, dat is het streven van organisatiepsycholoog Lennard Toma. Altijd is hij op zoek naar manieren om zelforganisatie en werkgeluk te verbeteren. Wekelijks deelt hij hier zijn beste tips. Vandaag: een pleidooi voor onbeperkt vakantie.

37 reacties

  • R. Nagelkerke

    11 maanden geleden
    Humor, En dan neem je 60 dagen op, eens zien hoe tolerant en begripvol ze nog zijn. Je mag onbeperkt vakantie, maar owee als je er gebruik van maakt...moeten we niet willen met zijn allen. R. Nagelkerke
  • E.W. van Delft

    11 maanden geleden
    Onbeperkte vakantiedagen zullen eerder verrekend worden als onbetaald verlof. Dat betekent dat werknemers en werkgevers die (zeer) goed verdienen meer vakantiedagen kunnen opnemen dan werknemers met een modaal of laag inkomen.
  • Robin Langeslag

    11 maanden geleden
    Ik heb een eenmanszaak 😁 zie het al helemaal zitten😆
  • N. Garrara

    11 maanden geleden
    Ik heb in een bedrijf gewerkt met onbeperkte vakantiedagen, maar dat betekende in de realiteit dat mensen nog minder vakantie opnamen dan met beperkte vakantiedagen, want er ontstaat een soort sociale controle.
  • Jos Meijers

    11 maanden geleden
    Er staat toch helemaal niet dat het je als werknemer niets kóst? Het ópgenomen verlof wordt toch echt wel verrekend. "Onbeperkt" is iets anders dan "gratis".
  1. Student Annemarijn (20) krijgt eigen kledinglijn, slechts paar maanden na start van stage
    PREMIUM

    Student Annemarijn (20) krijgt eigen kleding­lijn, slechts paar maanden na start van stage

    Het gebeurt zelden dat een stagiair direct een eigen kledinglijn mag ontwerpen, maar Annemarijn Verboom kreeg het voor elkaar. Begin dit jaar klopte ze aan bij een Utrechts bedrijf voor een ‘oriëntatie op het werkveld’. Nu lanceert ze al een collectie t-shirts en sweaters met bijzondere prints. De jonge ontwerpster kijkt verder dan uiterlijk vertoon. Met haar kledij wil ze een boodschap geven.