Foto ter illustratie.
Volledig scherm
Foto ter illustratie. © Getty Images

Zo ga je het beste om met die ene collega die altijd klaagt

Psycholoog Thijs Launspach is stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: omgaan met een zuurpruim

5 reacties

  • Jaap Spruitenburg

    1 jaar geleden
    Heerlijk toch zo'n klagende zeurende collega, doe er vooral je voordeel mee. Je moet bij deze persoon tenminste nog een beetje je best ervoor doen om een lach bij diegene op het gezicht te toveren. Zie het gewoon als een extra uitdaging om samen met je collega's een klein lachje los te krijgen, en koester die momenten. Het geeft de rest van de groep een gezamenlijk sociaal doel die het moraal in de groep alleen maar ten goede kan komen. Waarmee de productiviteit en de effectiviteit toenemen!
  • R. v. Dolder

    1 jaar geleden
    Mijn werknemers zeuren en klagen nooit. Maar ja, wij hebben ook allemaal een vak geleerd.
  • Hans Laats

    1 jaar geleden
    Hans Laats. Hoe meer een werknemer waar dan ook werkt en doorgaans klaagd en moppert zijn of haar baas over zijn hart strijkt, hun zin geven om van hun gezeur af te komen ten nadele van andere collega's/ werkenden. Vaak mee gemaakt toen ik nog werkte. Nu gelukkig niet meer. Ben met pensioen.
  • Norbert Schooten

    1 jaar geleden
    Gewoon negeren en geen aandacht meer geven, werkt het best.
  • Christina Haverland

    1 jaar geleden
    Wij hebben ook zo'n 'chaggo' op het werk. Nooit eens positief, altijd rotopmerkingen tot op het beledigende af. Zo iemand weet niet beter. Mijn collega's en ik blijven hem vrolijk begroeten en zijn op het randje opmerkingen negeren.