Als alles volgens plan verloopt, wonen er over twaalf jaar mensen op de maan.
Als alles volgens plan verloopt, wonen er over twaalf jaar mensen op de maan. © EPA

Over twaalf jaar wonen er mensen op de maan

Vijftig jaar na de missie van Neil Armstrong en Buzz Aldrin keert NASA vanaf volgend jaar terug naar de maan. De bedoeling is deze keer een bemande kolonie op de maan te vestigen.

1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    25

Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.
  2. Wetenschappers ontdekken fossiele ‘vliegende draak’ in Chileense woestijn

Wetenschap­pers ontdekken fossiele ‘vliegende draak’ in Chileense woestijn

‘Draken bestaan niet!’, zeg je? Wetenschappers denken daar toch anders over. Toegegeven, ze zijn inmiddels uitgestorven, maar in de Chileense Atacamawoestijn hebben archeologen fossiele resten ontdekt van een prehistorisch dier dat zich laat omschrijven als ‘een vliegende draak’. Zo'n 200 tot 150 miljoen jaar geleden vloog de pterosaurus, voorzien van een lange staart, vleugels en scherpe uitstekende tanden, er zijn rondjes.