Volledig scherm
De slogan van de Utrechtse kapsalon Local Heroes is genomineerd voor de Slechtste Slogan van 2016. © Marijn van Gelder

Wat is de Slechtste Slogan van 2016?

Welke slechte slagzin wordt de opvolger van 'Iedere paal gaat erin' van Heibedrijf Steenman? Onder de genomineerden voor de Verkiezing van de Slechtste Slogan 2016 die vandaag zijn bekendgemaakt bevinden zich wederom enkele pareltjes.

De tien genomineerde Slechtste Slogans van 2016:

1. Aad Kentie. Wie kentie niet?! (Aad Kentie, koffie- en snackcorner)

2. Food to Thai for! (Thai from Sky, Thais restaurant)

3. Linger Onroerendgoed Makelt het voor elkaar! (Linger Onroerendgoed, makelaar)

4. Tiet voor een goede BH (Hullegie, lingeriewinkel)

5. We’re full of crêpe! (Creppies, mobiele foodtruck)

6. Wie niet horren wil moet maar voelen (Horrenpartners, hordeuren en –ramen)

7. Wij spelen open taart (Strik Patisserie)

8. Your shit is my food! (L.P. Reith, loodgietersbedrijf)

9. Zaag u niet uit de naad. Wij zagen alles op maat (Th. Van Straalen, bouwmaterialen)

10. Zit je haircut? (Local Heroes, hairsalon en barbier)

Zo zegt het Haagse loodgietersbedrijf L.P Reith gewoon waar het op staat met het zeer letterlijke 'Your shit is my food!'.

Eigenaar Ronald Reith zit echter niet met de nominatie in de maag. ,,Slechte publiciteit is ook publiciteit. We hebben die kreet bedacht toen we met een paar jongens in een melige bui aan de eettafel zaten. Spijt heb ik daarvan nooit gehad, want iedereen vindt het wel lachen."

Geen zorgen
Hairsalon Local Heroes uit Utrecht staat op de lijst met de haarscherpe slogan 'Zit je haircut?' Ook zij maken zich geen zorgen over de nominatie. Medewerker Danilo Thomas: ,,Elke reclame is mooi genomen.''

Andere genomineerden zijn 'Tiet voor een goede BH', de lijfregel van lingeriewinkel Hullegie uit Epe en 'Wij spelen open taart' van Strik patisserie uit Nijmegen.

De jury gaf aan de boodschap van die laatste niet te begrijpen, maar eigenaar van Geenen legt het ze even uit. ,,We willen met de advertentie duidelijk maken dat we de beste taarten maken, maar daarnaast ook transparant en eerlijk zijn in onze werkwijze en dus open kaart spelen."

Quote

Slechte publici­teit is ook publici­teit

Ronald Reith, eigenaar loodgietersbedrijf L.P Reith
Volledig scherm
De winnaar van vorig jaar. © Steenman

Tweehonderd inzendingen
Een tienkoppige jury van het platform Slechte Slogans heeft dit jaar een keuze kunnen maken uit meer dan tweehonderd inzendingen. Via sloganverkiezing.nl kan het publiek stemmen op de meest verschrikkelijke slogan. Vorig jaar won 'Iedere paal gaat erin' van Heibedrijf Steenman. In voorgaande jaren wonnen onder meer 'Een timmer timmert, een tandarts boort, maar wij zitten lekker in Velsen Noord' van aannemer Leon Braak en 'It's De Cock that makes de man' van Jan de Cock mode.

Tefke van Dijk en Christine Liebrecht, organisatoren van de wedstrijd, benadrukken dat hun initiatief niet als opgeheven vingertje bedoeld is. ,,We willen mensen laten inzien hoe dicht een goede en een foute leus bij elkaar liggen en bedrijven bewust maken van het effect van hun slogan. Niet elke slogan slaat goed aan bij het publiek. Aan de andere kant zien we ook: tenenkrommend of niet, de slogans trekken ook de aandacht", aldus het duo.

De verkiezing is vandaag geopend en loopt tot 12 december 12:00 uur. Op dinsdag 13 december wordt de uitslag bekendgemaakt.

Algemeen Dagblad gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement