Wat is de Slechtste Slogan van 2016?
Welke slechte slagzin wordt de opvolger van 'Iedere paal gaat erin' van Heibedrijf Steenman? Onder de genomineerden voor de Verkiezing van de Slechtste Slogan 2016 die vandaag zijn bekendgemaakt bevinden zich wederom enkele pareltjes.
De tien genomineerde Slechtste Slogans van 2016:
1. Aad Kentie. Wie kentie niet?! (Aad Kentie, koffie- en snackcorner)
2. Food to Thai for! (Thai from Sky, Thais restaurant)
3. Linger Onroerendgoed Makelt het voor elkaar! (Linger Onroerendgoed, makelaar)
4. Tiet voor een goede BH (Hullegie, lingeriewinkel)
5. We’re full of crêpe! (Creppies, mobiele foodtruck)
6. Wie niet horren wil moet maar voelen (Horrenpartners, hordeuren en –ramen)
7. Wij spelen open taart (Strik Patisserie)
8. Your shit is my food! (L.P. Reith, loodgietersbedrijf)
9. Zaag u niet uit de naad. Wij zagen alles op maat (Th. Van Straalen, bouwmaterialen)
10. Zit je haircut? (Local Heroes, hairsalon en barbier)
Zo zegt het Haagse loodgietersbedrijf L.P Reith gewoon waar het op staat met het zeer letterlijke 'Your shit is my food!'.
Eigenaar Ronald Reith zit echter niet met de nominatie in de maag. ,,Slechte publiciteit is ook publiciteit. We hebben die kreet bedacht toen we met een paar jongens in een melige bui aan de eettafel zaten. Spijt heb ik daarvan nooit gehad, want iedereen vindt het wel lachen."
Geen zorgen
Hairsalon Local Heroes uit Utrecht staat op de lijst met de haarscherpe slogan 'Zit je haircut?' Ook zij maken zich geen zorgen over de nominatie. Medewerker Danilo Thomas: ,,Elke reclame is mooi genomen.''
Andere genomineerden zijn 'Tiet voor een goede BH', de lijfregel van lingeriewinkel Hullegie uit Epe en 'Wij spelen open taart' van Strik patisserie uit Nijmegen.
De jury gaf aan de boodschap van die laatste niet te begrijpen, maar eigenaar van Geenen legt het ze even uit. ,,We willen met de advertentie duidelijk maken dat we de beste taarten maken, maar daarnaast ook transparant en eerlijk zijn in onze werkwijze en dus open kaart spelen."
Slechte publiciteit is ook publiciteit
Tweehonderd inzendingen
Een tienkoppige jury van het platform Slechte Slogans heeft dit jaar een keuze kunnen maken uit meer dan tweehonderd inzendingen. Via sloganverkiezing.nl kan het publiek stemmen op de meest verschrikkelijke slogan. Vorig jaar won 'Iedere paal gaat erin' van Heibedrijf Steenman. In voorgaande jaren wonnen onder meer 'Een timmer timmert, een tandarts boort, maar wij zitten lekker in Velsen Noord' van aannemer Leon Braak en 'It's De Cock that makes de man' van Jan de Cock mode.
Tefke van Dijk en Christine Liebrecht, organisatoren van de wedstrijd, benadrukken dat hun initiatief niet als opgeheven vingertje bedoeld is. ,,We willen mensen laten inzien hoe dicht een goede en een foute leus bij elkaar liggen en bedrijven bewust maken van het effect van hun slogan. Niet elke slogan slaat goed aan bij het publiek. Aan de andere kant zien we ook: tenenkrommend of niet, de slogans trekken ook de aandacht", aldus het duo.
De verkiezing is vandaag geopend en loopt tot 12 december 12:00 uur. Op dinsdag 13 december wordt de uitslag bekendgemaakt.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Is 'Your shit is my food' van Haagse loodgieter slechtste slogan?
Your shit is my food... Met die slogan timmert loodgietersbedrijf L.P Reith uit de Archimedesstraat in Den Haag aan de weg. Leuk gevonden? Daar denken ze bij het online-platform Slechtste Slogans heel anders over. De slagzin is opgenomen in een vandaag gepubliceerde landelijke top-10, of eigenlijk flop-10, van slechtste slogans uit 2016. -
met video
Boeings ruimtevaartuig Starliner na twee mislukkingen op weg naar ISS
Boeing heeft donderdagavond zijn ruimtevaartuig Starliner succesvol gelanceerd. De Starliner vertrok om exact 18.54 uur lokale tijd van de lanceerbasis in Cape Canaveral in de Amerikaanse staat Florida voor een onbemande testvlucht naar het internationale ruimtestation ISS. Twee eerdere pogingen mislukten. -
'Iedere paal gaat erin' is de slechtste slogan van 2015
Iedere paal gaat erin' van Heibedrijf Steenman uit Oosterblokker is gekozen tot slechtste slogan van 2015. ,,Hij stond alleen in een carnavalsblaadje,'' zegt eigenaar Vincent Steenman. Het heibedrijf keek de kunst af van een nóg slechtere slogan in datzelfde carnavalsblad. -
Waarom we steeds vaker een lekke band hebben op vakantie
Auto's hebben steeds vaker een lekke band in het buitenland. Tien jaar geleden ging het in 20 procent van de pechgevallen in het buitenland om een lekke band, nu is dat 29 procent. Dat meldt de Belgische mobiliteitsorganisatie VAB. -
PREMIUMhuisarts vertelt
Op bezoek bij meneer Lobi: ‘Uw vrouw zegt dat u verslaafd bent geraakt aan de bank’
Voor onze rubriek Huisarts Vertelt schrijft Rutger Verhoeff wekelijks over patiënten die hem raken.
-
Zo ontmoedigt je smarthome inbrekers tijdens je vakantie
Vakantie is fijn, maar voor veel mensen kan het achterlaten van hun huis ook veel stress opleveren. Ben jij bang voor inbrekers, heb je huisdieren die niet mee mogen of verwacht je post terwijl jij in een tropisch oord zit? Dan bieden deze smarthometoepassingen soelaas. -
Onderzoek: 70 procent van opgenomen coronapatiënten na jaar nog niet hersteld
Van de mensen die in het ziekenhuis zijn opgenomen met een coronabesmetting is ruim 70 procent na een jaar nog niet volledig hersteld. Dat komt naar voren uit Brits onderzoek dat is gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift The Lancet Respiratory Medicine. -
Amsterdamse makelaar maakt kans op prijs voor slechtste slogan
Het Amsterdamse makelaarskantoor Linger OG mag vanaf aanstaande maandag met een beetje pech (of geluk) een jaar lang een opmerkelijke titel voeren.