Volledig scherm
PREMIUM
Noah Viergever (bril 16) en Sophie Carmiggelt (16), 5 VWO-leerlingen, op pad voor hun bedrijf de Boodschappenlijn © Marlies Wessels

'Appels van Lidl en cola van Albert Heijn? Dat maakt ons niet uit'

WOERDEN - Het thuisbezorgen van boodschappen is niet nieuw of uniek. Toch doen de vijf bedenkers van de BoodschappenLijn het anders. ,,Je kunt met onze telefoon bellen en je boodschappenlijstje doorgeven", legt Noah Viergever, een van de initiatiefnemers, uit.

Voor het vak economie hebben leerlingen van atheneum-5 van het VeenLanden College de opdracht om een eigen bedrijf op te zetten. Noah Viergever, Sophie Carmiggelt, Walla Abdelgadir, Celeste Bus en Marja Parwizi bedachten de BoodschappenLijn; een bezorgservice van boodschappen. De volledige opbrengst van hun bedrijf gaat naar het goede doel: een robotkat voor Zonnehuis Majella.

In samenwerking met indebuurt Woerden