Volledig scherm
PREMIUM
Emma Verschure, Desi Heijl en Kristel Jansen in de Wal bij Kasteel Woerden © Danielle Verweij

Influencers maken city- en foodtour door Woerden

instaAcht populaire influencers maakten vandaag een rondje langs toeristische hotspots en culinaire hoogstandjes in het centrum van Woerden. Online bereikt de 'city- en foodtour' zo'n 235.000 potentiële bezoekers.

Organisator Woerden Marketing nodigde deelnemers uit die online veel volgers hebben op reis-, toeristisch en culinair vlak. Een bomvol programma langs tal van restaurants, de Streek- en Kaasmarkt, molen De Windhond, Kaaspakhuis en Kasteel gaf de bezoekers een beeld van Woerden.

,,Influencers hebben op digitale media veel volgers. De schrijvers delen hun ervaringen, voorzien van leuke foto's. Dat maakt het organiseren van deze tour aantrekkelijk. Je bereikt een grote groep mensen die, naar je hoopt, ook een bezoek aan Woerden gaan brengen. Het enthousiasme wordt levendig overgebracht,'' vertelt Kristel Jansen in de Wal van Woerden Marketing. Stagiaire Amber Koelewijn zette het programma in elkaar. ,,De restaurants laten hun culinaire hoogstandjes proeven. De reacties waren lovend en uiteraard werd van ieder gerecht een foto gedeeld via sociale media,'' aldus Koelewijn. ,,Gilde Woerden zorgde voor inhoudelijke informatie bij de toeristische attracties. Daardoor krijgen de bezoekers in korte tijd een beeld van de rijke historie van de stad.‘’

In samenwerking met indebuurt Woerden