Volledig scherm
Vrachtwagens met het V&D logo nog te zien op de snelwegen. © anp

Snel heeft nog een paar V&D-wagens in de aanbieding

V&D is verdwenen uit het straatbeeld, maar leeft voort op de snelweg. Vorige week kochten ondernemers Roland Kahn van kledingketen Coolcat en Ronald van Zetten (ex-topman van Hema) de merkrechten van het warenhuis op uit de failliete inboedel. Transportbedrijf G. Snel, dat voor V&D de bevoorrading van de winkels deed, zag zijn kans schoon.

Quote

Zij hebben nog een V&D-hart en zitten nog bij ons in het netwerk

Algemeen directeur Peter de Vries

,,Wij hebben bij G. Snel een heel aantal enorme aanhangers van en voor Roland Kahn", plaatste het bedrijf op zijn Facebook-pagina. Niet dat de V&D-webwinkel die de compagnons willen beginnen, de opleggers kan gebruiken voor het rondbrengen van de pakketjes, maar toch. ,,Inderdaad een bericht met een knipoog", zegt algemeen directeur van Peter de Vries. Kahn zag er volgens hem de humor wel van in. ,,Hij vond het heel leuk. Wij hebben hem succes gewenst, maar meer ook niet."

V&D besteedde zijn transportactiviteiten uit aan G. Snel en daardoor verhuisden 20 vrachtwagens en 20 chauffeurs naar Woerden. ,,Zij hebben nog een V&D-hart en zitten nog bij ons in het netwerk", zegt De Vries. Een deel van de zwarte wagens toeren nog door het land om voorraden te rijden naar andere bedrijven, waaronder de Bijenkorf, Blokker en Makro. Mét de boom erop die bladeren heeft van sokken, tassen en kookgerei, en dat blijft voorlopig ook zo, vertelt de directeur. Voornamelijk uit praktisch oogpunt: de vrachtwagens omstickeren is 'een hoop werk'. ,,Op den duur gaat dat logo er misschien af, maar de kleur blijft zwart."

In samenwerking met indebuurt Woerden