Volledig scherm
Burgemeester Victor Molkenboer en koe 'Clara 69' op de grote Boerenmarkt in Woerden. © Rianne den Balvert

Woerden Marketing: Stad staat nu nationaal op de kaart

UpdateWoerden en Lelystad hebben allebei een aanmoedigingsprijs gekregen tijdens de uitreiking van de ‘Beste citymarketing gemeente van Nederland 2017’ in de categorie van gemeenten tot 120.000 inwoners. De prijzen werden vandaag tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Emmen uitgereikt. Woerden Marketing had Woerden voorgedragen voor de titel in verband met de Boerenmarktstadcampagne en het onlangs geopende Kaasmuseum.

Omdat zowel Woerden als Lelystad volgens de jury nog een slag te maken hebben op het gebied van city marketing bleef het bij een aanmoedigingsprijs. Kitty Kusters van Woerden Marketing heeft daar begrip voor. ,,Wij zijn pas in 2013 begonnen en richten ons nu vooral nog op recreatie en het trekken van zoveel mogelijk bezoekers. De jury oordeelt dat wij ons met onze campagnes ook zouden moeten richten op bedrijven en de eigen inwoners, maar daarvoor hebben we extra geld nodig. We zijn heel blij met het resultaat van vandaag. Deze prijs zet de stad nationaal op de kaart, geeft een enorme pr-boost en maakt het voor ons makkelijker om bij de gemeente aan te kloppen voor extra geld.’’ Woerden zit nu volgens Kusters op een budget van ruim een ton per jaar. Hoeveel geld erbij zou moeten, wilde Kusters maandagavond op de terugweg vanuit Emmen nog niet zeggen.

Misschien is het wel goed dat Woerden bij het congres niet meteen de hoofdprijs kreeg, aldus Kusters. ,,Dan word je ook gauw arrogant. We gaan vol door om die award alsnog in de wacht te slepen. Daarbij hoort dat we voor de komende jaren plannen maken voor nieuwe campagnes. Maar wij zijn nu eenmaal geen Utrecht. Daar hebben ze veel meer budget, ook om uitgebreid onderzoek te doen naar het aantal extra bezoekers dat dankzij citymarketing naar de stad komt.’’ 

In de categorie van gemeenten boven de 120.000 inwoners ging Eindhoven er met de 
Nationale Citymarketing Trophee vandoor. 

In samenwerking met indebuurt Woerden