Volledig scherm
Directeur Marc Hoornstra van Slokker Innovatie bij het project dat het bouwbedrijf in Ermelo realiseert: 24 prefab-woningen. © Ruben Schipper

Bouwbedrijf belooft 'diepgaand onderzoek’ naar klachten over prefab-huizen

Bouwbedrijf Slokker Innovate erkent dat het fouten heeft gemaakt bij de afhandeling van klachten van bewoners van de omstreden prefabhuizen. ‘Diepgaand onderzoek‘ is ingesteld, meldt het bedrijf sinds vandaag prominent op de site.

Vele tientallen kopers en huurders van de prefabwoningen hebben ernstige klachten over de kwaliteit van de woningen en de slechte afhandeling van de gebreken aan en klachten over de huizen. Dat onthulde De Stentor vorige week. Nieuwbouwhuizen in Apeldoorn, Zeewolde, Ede en Culemborg kampen met grote scheuren in muren en plafonds, lekkages, scheve kozijnen, tocht- en vochtproblemen en trillende vloeren.

Betreuren

Het bouwbedrijf schrijft in een verklaring op de eigen website:  ‘Wij betreuren het ten zeerste dat de klachten nog niet op de juiste wijze en niet conform de professionaliteit waar wij als organisatie voor staan zijn afgehandeld. Wij hebben direct verbetermaatregelen genomen en zijn met man en macht een diepgaand onderzoek aan het instellen teneinde de bestaande klachten op te lossen.’ 

Slokker zegt verder dat bewoners die klachten hebben gemeld schriftelijk en telefonisch door het bedrijf worden benaderd. 

Volledig scherm
Slokker Innovate betreurt gang van zaken in een verklaring die donderdag op de website verscheen. © Slokker