Deze moeders weten uit eigen ervaring hoe je een mooie baby-uitvaart regelt
VideoNa de dood van een pasgeboren kindje hoop je als ouders dat de uitvaartbegeleider het allemaal weet. Vaak valt dat tegen, zeggen drie vriendinnen uit ervaring. Zij adviseren nu zelf.
Delen per e-mail
Zo'n ieniemienie baby'tje op de achterbank bij een wildvreemde taxichauffeur, dat wilde ik écht niet
Gertie van der Linden (44) staat met een wat onwerkelijk gevoel in het tuincentrum. Ze zoekt een mand voor haar overleden tweelingdochters, geboren na 24 weken. Na de bevalling kwamen Mees en Linde naar huis. Waar ze in moesten liggen? De uitvaartondernemer zei dat ze maar in het tuincentrum moest rondkijken. Gertie: ,,Sta je daar, tussen de mensen die een gezellige huiskamerplant uitzoeken voor in de vensterbank. Wat voelde ik me afschuwelijk.” Dat is negen jaar geleden.
Ook Mireille Elshof (41) kreeg te maken met een onhandige uitvaartondernemer, toen haar dochtertje Saar met 21 weken overleed. ,,Ik was al thuis en we besloten dat onze dochter vanuit het ziekenhuis ook naar ons huis zou komen. De uitvaartondernemer stelde voor een taxi te regelen. Maar och, zo’n ieniemienie baby’tje op de achterbank bij een wildvreemde taxichauffeur - dat wilde ik écht niet. Die man deed het met zijn beste kunnen, maar ik had heel, héél graag dat iemand me bij de hand had genomen en had verteld dat het ook anders had gekund.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Mercedes-Benz EQA: elektrisch ‘instapmodel’ kost 49.995 euro en haalt ‘straks meer dan 500 kilometer’
Ook Mercedes-Benz meldt zich op het strijdveld vol compacte elektrische auto’s. De nieuwe EQA is de ‘batterijbroer’ van de bestaande GLA: hij komt al in de lente, kost minimaal 49.995 euro en krijgt later ‘een speciale versie die meer dan 500 kilometer per laadbeurt haalt’. -
PREMIUM
Video Deze hyperloop moet in de toekomst versproducten razendsnel van a naar b brengen
Er komt een onderzoek naar een hyperloopnetwerk voor goederen in de Randstad. Vracht moet in de toekomst vanuit de Rotterdamse haven naar het Westland of naar Schiphol met grote snelheid worden vervoerd in lange buizen. Overheidsinstanties en bedrijven hebben daarvoor een convenant getekend. -
Horeca blij dat avondklok niet geldt voor maaltijdbezorgers
De horecabranche is blij dat maaltijdbezorgers uitgezonderd worden van de door het kabinet beoogde avondklok. Dat laat voorzitter Robèr Willemsen van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) weten. Hij hoopt daarbij dat de aanscherping van de maatregelen het mogelijk maakt dat de regels snel weer versoepeld kunnen worden. -
PREMIUM
Zo verwarm je je huis optimaal: ventileer en zet de radiator op standje 3
De verwarming draait overuren nu we zo veel thuis zijn. Wist je dat een geventileerde kamer sneller opwarmt? Met deze zes tips verwarm je je huis optimaal. -
Gek van de herrie in huis? Deze ontwerper bedacht een ‘tiny office’ voor in de tuin
Met alle afleidingen van het gezinsleven om je heen valt het niet altijd mee om geconcentreerd thuis te werken. Wie geen zin meer heeft in bellende partners en spelende kinderen kan vanaf nu zijn eigen mini-kantoortje bestellen. Het Nederlandse ontwerp is zonder bouwvergunning in de tuin te plaatsen.
-
podcast Energierekening moeilijk te begrijpen? Hier moet je op letten
Alle goede bedoelingen ten spijt blijft de jaarlijkse afrekening van je energie een lange opsomming van begrippen, verbruikscijfers en tarieven. Waar betaal je nou precies voor? En waarom? -
PREMIUM
Waarvan Akte Ex is nog steeds mede-eigenaar van het huis, maar zij is failliet
Waargebeurde voorvallen uit de notarispraktijk, opgetekend door journalist Johan Nebbeling in ons katern ZO. Deze week blijkt een ex nog mede-eigenaar van een woning, maar zij kan niet zomaar instemmen met de verkoop ervan. -
Gemeenten pakken tekort woonwagenstandplaatsen nauwelijks aan
Het tekort aan woonwagenstandplaatsen dat ruim twintig jaar geleden bij 46 Nederlandse gemeenten werd vastgesteld, is sindsdien nauwelijks ingelopen. Meer dan de helft van deze gemeenten weet bovendien niet dat er in 1998 een tekort is vastgesteld, ontdekte het datajournalistieke platform Pointer. Slechts acht gemeenten hebben het aantal standplaatsen sindsdien vergroot.