Beveiliging bij een eerstehulppost in een ziekenhuis.
Volledig scherm
PREMIUM
Beveiliging bij een eerstehulppost in een ziekenhuis. © copyright OlafSmit

Agressie tegen ziekenhuispersoneel neemt toe, rode kaart voor ‘korte lontjes’

Agressie en bedreiging tegen het personeel in ziekenhuizen is de afgelopen jaren toegenomen. Het gaat om mensen met een ‘kort lontje’ vanwege de wachttijden of andere zorggerelateerde zaken.

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Duo uit Dalfsen presenteert in regio spel in virtuele wereld: tijdens een etentje samen de bank beroven

    Duo uit Dalfsen presen­teert in regio spel in virtuele wereld: tijdens een etentje samen de bank beroven

    Vier tot zes mensen zitten aan tafel in een restaurant. Eén van hen heeft een virtualrealitybril (vr-bril) op en vertelt wat hij ziet. Zijn tafelgenoten verstrekken op hun beurt informatie uit de echte werkelijkheid, waarmee de spelers elkaar op weg helpen om het spel tot een goed einde te brengen. Lukt het hen om binnen anderhalf uur de bank te beroven en te ontsnappen uit het Spaanse Muntgebouw?
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    25

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Zwolle