NS blijft ook na 2025 ‘de baas' over de Intercitylijnen in Nederland, zoals hier tussen Zwolle en Leeuwarden. De concurrentie aast echter op de stoptreinen op dit traject.
Volledig scherm
PREMIUM
NS blijft ook na 2025 ‘de baas' over de Intercitylijnen in Nederland, zoals hier tussen Zwolle en Leeuwarden. De concurrentie aast echter op de stoptreinen op dit traject. © Foto Freddy Schinkel

Komt er wel of geen concurrentie op spoor tussen Zwolle en ‘noorden’? ‘Doodsteek voor openbaar vervoer’

‘De doodsteek voor het openbaar vervoer’, zo noemt vakbond FNV signalen uit Den Haag om na 2025 meer concurrentie toe te laten op het spoor tussen Zwolle en Noord-Nederland. De vakbond staat hiermee lijnrecht tegenover de regionale vervoerders, die onderhandse gunning aan NS juist ‘onrechtmatig’ noemen.

1 reactie

  • Jan Borst

    2 maanden geleden
    moeten af van die geldverslindende spoorwegen hebben na privatisering nog niet veel goeds gedaan denk ook eens aan die treurige HSL lijn met als resultaat miljoenen strop frya was de goedkoopste maar ook de slechtste gebleken T.G.V, de betere maar weer te duur uiteindelijk is er geld over de balk gesmeten en niks opgeleverd terug draaien die privatisering

In samenwerking met indebuurt Zwolle