In Dalfsen was de realisatie van een laadpaal in 2018 nog reden voor een feestje. De komende jaren groeien laadpalen uit tot vertrouwde objecten in het straatbeeld. In 2030 moeten er in Nederland 1,7 miljoen laadpunten zijn.
Volledig scherm
PREMIUM
In Dalfsen was de realisatie van een laadpaal in 2018 nog reden voor een feestje. De komende jaren groeien laadpalen uit tot vertrouwde objecten in het straatbeeld. In 2030 moeten er in Nederland 1,7 miljoen laadpunten zijn. © Frank Uijlenbroek

Maandenlang gefrustreerd wachten op laadpaal in straat? In Overijssel en Gelderland hoeft dat straks niet meer

Inwoners die elektrisch willen rijden en gefrustreerd raken omdat ze een half jaar of langer op een laadpaal moeten wachten? Dat is binnenkort verleden tijd, want gemeenten in Oost-Nederland gaan exact in kaart brengen waar in welke straat er laadpalen komen. ,,Dit hadden ze veel eerder moeten doen.”

0 reacties

  1. Verkeerslicht staat al 33 seconden op rood en toch rijdt drukke ondernemer in Zwolle door: gevolgen groot voor motorrijder
    PREMIUM

    Verkeers­licht staat al 33 seconden op rood en toch rijdt drukke ondernemer in Zwolle door: gevolgen groot voor motorrij­der

    „Een totale blackout.” Zo omschrijft een ondernemer uit buurtschap Vinkenbuurt bij Ommen het moment dat hij met zijn bestelbus in Zwolle door rood rijdt en hard in botsing komt met een motorrijder, die zwaargewond raakt. Bij de rechtszaak blijkt dat het verkeerslicht al 33 seconden op rood heeft gestaan toen het ongeluk gebeurde. „Ik had een erg drukke werkdag. Opeens zag ik een motorhelm voor mijn busje”, vertelt H.B. donderdag.

In samenwerking met indebuurt Zwolle